پیشرفت 28 درصدی پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان چشمه خوش

مهندس علیرضا ضیغمی، از پیشرفت 28 درصدی پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی چشمه خوش خبر داد و گفت: این پروژه دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران  افزود: پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان دهلران، از دیگر پروژه های محیط زیستی این شرکت است که مطالعات پایه آن انجام، اسناد مناقصه تهیه شده و زمان اجرای آن دو سال است.با توجه به سیاست و خط مشی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، با هدف توسعه فضای سبز مناطق عملیاتی، پشتیبانی و رفاهی بیش از 25 درصد فضای صنعتی موجود، فعالیت های گسترده ای را در ایجاد و گسترش فضای سبز در برنامه کاری خود قرار داده ایم.

مهندس ضیغمی در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه های تصفیه و تزریق پساب میدان های خشت، سروستان و سعادت آباد گفت: پروژه های تصفیه و تزریق پساب میدان نفتی خشت با 22 درصد پیشرفت و میدان سروستان و سعادت آباد نیز با 28 درصد پیشرفت، سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی ادامه داد: پروژه دفع پساب های صنعتی پالایشگاه فراشبند و مراکز تفکیک هفت گانه مناطق نار و کنگان نیز با 30 درصد پیشرفت، از دیگر پروژه های زیست محیطی است که در سال 1388 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: تزریق گازهای همراه میدان های سروستان، سعادت آباد و خشت و تامین و راه اندازی دستگاه فرآورش نفت (M.O.T) از دیگر اقدام های این شرکت در زمینه تامین حفاظت از محیط زیست است.

ضیغمی افزود: به منظور کاهش آلودگی محیط های صنعتی، کاشت بیش از 211 هزار و 115 اصله درخت در مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و در فضایی به وسعت یکهزار و 60 هکتار با نظارت امور اچ.اس.یی در حال انجام است.

وی گفت: با اجرای طرح های توسعه ای در میدان های تنگ بیجار و کمانکوه، هما، شانول، وراوی، خیرگو و بخشی از پارک دهنو و پالایشگاه پارسیان، حرکتی پویا در ایجاد فضای سبز ایجاد شده است.

ضیغمی افزود: درختان کاشته شده شامل بیش از 59 گونه درختی و گیاهی مناسب با شرایط آب و هوایی و محیطی مناطق عملیاتی یاد شده، همچنین انواع گز، کهور ایرانی و پاکستانی، چریش، درمان عقرب، اکاسیالیسیا، گل ابریشم و برهان، اکالیپتوس، کنه کارپوس، درخت خرما، گل، تکوما، کنار، ارژن و زیتون است. 

کد خبر 137000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =