دکتر مهدی کرباسیان با اشاره به پرداخت پاداش تولید نفت به کارکنان صنعت نفت گفت: پرداخت پاداش تولید نفت به بازنشستگان صنعت نفت در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار شانا، در مراسمی که به منظور تجلیل از بازنشستگان و خاطره نویسان برتر صنعت نفت اهواز در این شهر برگزار شد، دکتر مهدی کرباسیان با اشاره به نقش موثر کارکنان صنعت نفت در بهره برداری از منابع نفتی کشور اظهار داشت: صدها هزار نفر از کارکنان صنعت نفت در صد سال گذشته و در فرآیند شکل گیری این صنعت رنج فراوان کشیده اند تا امروز شاهد یکی از بزرگ ترین صنایع نفت جهان باشیم.

وی گفت: کشور ایران دومین دارنده منابع گازی در دنیا به شمار می آید که استحصال و بهره برداری از این منابع جز با تلاش و کوشش نیروی انسانی میسر نمی شود و در این زمینه صنعتگران تلاش گر و زحمت کش صنعت نفت همواره نقش فراموش نشدنی در استفاده از این منابع خدادادی و با ارزش داشته اند.

رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با اشاره به اصلاح مسمتری بازنشستگان صنعت نفت در سال های اخیر گفت: با حمایت وزیر نفت و مدیران شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت موفق شدیم مستمری بازنشستگان صنعت نفت را تا 40 درصد افزایش دهیم و ضروری است که مستمری آنان با توجه به وضعیت تورم در کشور در سال های آینده نیز تغییر یابد.

وی با اشاره به بهبود ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان صنعت نفت گفت: با توجه به احداث تعدادی بیمارستان خصوصی در اهواز و اجرایی شدن طرح درمان آزاد در صنعت نفت، امکان استفاده کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت از خدمات درمانی خارج از این صنعت فراهم شده است که این امر نقش مهمی در بهبود ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان دارد.

کرباسیان احداث پنج پلی کلینیک درمانی در سطح شهر اهواز را از جمله اقدام های موثر و مهم بهداری و بهداشت صنعت نفت اهواز با هدف تمرکز زدایی و ارتقای رفاه جمعیت طبی معرفی کرد.

راه اندازی واحدهای مشاوره

کرباسیان از راه اندازی واحد مشاوره و مددکاری صنعت نفت با همکاری صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در شهر اهواز خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در نظر داریم با بودجه و حمایت صندوق بازنشستگی صنعت نفت و با استفاده از بهترین متخصصان روانشناس و روانپزشک کشور در آینده نزدیک واحد مشاوره و مددکاری صنعت نفت را در شهر اهواز احداث کنیم.

وی استقرار مددکاران صندوق بازنشستگی در بیمارستان صنعت نفت اهواز با هدف حل مشکلات بازنشستگان در انجام امور درمانی را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی صندوق به بازنشستگان صنعت نفت معرفی کرد.

او با اشاره به راه اندازی سیستم مکانیزه برقرای ارتباط میان دفاتر نمایندگی و صندوق بازنشستگی صنعت نفت در تهران گفت: این سیستم  با هدف افزایش سرعت ارسال درخواست ها و کاهش تردد بازنشستگان مناطق مختلف به تهران، میان دفاتر بازنشستگی صندوق در شهرهای مختلف و صندوق بازنشستگی صنعت نفت در تهران راه اندازی شده است که با استقرار کامل آن درخواست های مربوط به وام بازنشستگان در کمتر از یک هفته به حساب آنان ریخته می شود.

افزایش وام تحصیلی و ازدواج فرزندان بازنشستگان

کرباسیان از افزایش وام تحصیلی و ازدواج فرزندان بازنشستگان صنعت نفت خبر داد و گفت: از اول بهمن ماه امسال به مناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی وام تحصیلی فرزندان بازنشستگان از 500 هزار و وام ازدواج آنان از 750 هزار تومان به یک میلیون تومان و شمول دربرگیری این تسهیلات از 2 فرزند به 3 فرزند افزایش خواهد یافت.

کرباسیان ارائه خدمات گردشگری و راه اندازی تورهای مسافرتی را از دیگر اقدام های رفاهی صندوق بازنشستگی صنعت نفت برای بازنشستگان برشمرد و گفت: هم اکنون قراردادهای مختلفی با آژانس های مسافربری برای تورهای مسافرتی ویژه بازنشستگان بستیم و تا سقف 200 هزار تومان یارانه سفر و 300 هزار تومان نیز وام قرض الحسنه (پرداخت اقساط به صورت 10 ماه) در صورت نیاز به آنها پرداخت خواهیم کرد.

رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت افزود: همچنین برنامه داریم که در آینده نزدیک تورهای ویژه مسافرت های خارج از کشور را برای بازنشستگان صنعت نفت راه اندازی کنیم.

توسعه دفاتر نمایندگی

وی جمعیت بازنشستگان صنعت نفت شهر اهواز را 8 هزار نفر خواند و گفت: با توجه به این که شهر اهواز مرکز استان خوزستان و در نزدیکی مناطق نفت خیز کشور قرار دارد جمعیت بازنشستگان صنعت نفت در این شهر نسبت به شهر های دیگر کشور بیشتر است که بر این اساس ضروری است تعداد دفاتر نمایندگی صندوق بازنشستگی در این شهر افزایش یابد.

کرباسیان افزود: در یک ماه گذشته دفتر نمایندگی جدیدی در شهر اهواز احداث کردیم و برنامه داریم که سه دفتر نمایندگی دیگر نیز در این شهر احداث کنیم.

وی افزود: با مشخص شدن محل احداث دفاتر ظرف 3 ماه آینده کار احداث دفاتر نمایندگی جدید در اهواز شروع خواهد شد.

کرباسیان با اشاره به پیش خرید واحدهای مسکونی 114 واحده بهارستان و 194 واحده نگارستان برای واگذاری به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت گفت: آگهی فروش این واحدهای مسکونی را در آینده نزدیک میان کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت اهواز ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین یک قطعه زمین 30 هکتاری را با هدف رفع مشکل بازنشستگان در شهر اهواز خریداری کردیم.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این مراسم اظهار داشت: نقش بازنشستگان و کارکنان صنعت نفت در صیانت از منابع نفتی و ذخائر ملی کشور، خروج نیروهای بیگانه از خاک کشور در سال های قبل از پیروزی و بعد از انقلاب اسلامی و کوشش و جان فشانی بازنشستگان در تولید نفت در شرایط سخت جنگ تحمیلی بسیار پررنگ و پرافتخار است.

مهندس شکر الله زاده افزود: کارکنانی که در سال های جنگ در تاسیسات صنعت نفت خالصانه خدمت می کردند نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی همانند کسانی است که در خط مقدم جبهه دفاع مقدس حضور داشتند و حق بزرگی بر گردن تاریخ این کشور دارند.

وی در ادامه بر ضرورت تدوین تاریخ واقعی صنعت نفت کشور به وسیله بازنشستگان فداکار و پرتلاش صنعت نفت تاکید کرد.

در پایان این مراسم نیز به بازنشسته ها و خاطره نویسان نمونه صنعت نفت اهواز لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

کد خبر 137469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =