نخستین کنفرانس ملی مدیریت رفتار شهروندی سازمانی برگزار می شود

نخستین کنفرانس ملی مدیریت رفتار شهروندی سازمانی با اهداف آشنایی بیشتر مدیران دولتی و خصوصی با مفهوم شهروند سازمانی و پیامدهای توجه به آن در سازمان ها برگزار می شود.

به گزارش شانا، در دهه های اخیر، مدیریت به عنوان یک علم میان رشته ای می کوشد با ارائه راهکارهایی بدیع در جهت رفع مشکلات سازمان ها، همچنین ارائه راهکارهایی به منظور بهبود، توسعه و اثربخشی هرچه بیشتر سازمان ها گام بردارد.

مدیریت رفتار سازمانی نیز به عنوان یکی از حوزه های پرطرفدار در رشته مدیریت در تلاش است تا با تمرکز بر مدیریت رفتارهای نیروی انسانی، حرکت سازمان ها به منظور تحقق تعالی سازمانی و دستیابی به اهداف عالی آنها را شتاب بخشد.

مفهوم شهروندی سازمانی نیز از جمله موضوع های اساسی در حوزه رفتار سازمانی است که تلاش می کند با ارائه راهکارهایی در جهت افزایش تعهد سازمانی، بهبود عملکرد، رضایت مشتریان، وفاداری مشتری، رضایت شغلی و ... گام های موثری را بردارد، بر این اساس توجه به شهروندان رو به افزایش و اهمیت به آنان به عنوان یکی از منابع بسیار مهم سازمان درک شده است.

وظیفه شناسی، نوعدوستی، فضیلت مدنی، جوانمردی و احترام و تکریم، به عنوان ابعاد شکل دهنده رفتار شهروندی سازمانی مورد توجه قرار گرفته است.

اهداف نخستین این کنفرانس تبیین، توسعه و ترویج فرهنگ رفتار شهروندی سازمانی، تلاش برای احراز جایگاه برتر سازمان های دولتی و خصوصی کشورمان در منطقه به منظور تحقق چشم انداز کشور، معرفی نمونه های موفق رفتار شهروندی در سازمان های ایرانی و تلاش برای افزایش رضایتمندی، تعهد و وفاداری کارکنان به سازمان هاست.

مهم ترین محورهای این کنفرانس، مفهوم سازی رفتار شهروندی سازمانی، بررسی روند تکامل مفهوم رفتار شهروند سازمانی، جایگاه رفتار شهروندی سازمانی در نظام ارزشی، رفتار شهروندی سازمانی و اثر آن بر تقویت سرمایه اجتماعی، رهبری تحول آفرین و ارائه الگوی بهینه رفتار شهروندی سازمانی در سازمان های دولتی ایران است.

همچنین در این کنفرانس، کارگاه های آموزشی مانند آسیب شناسی سازمان های ایرانی از دیدگاه توسعه رفتار شهروندی، بررسی روش های توسعه رفتار شهروندی در سازمان های ایران و بررسی زمینه ها و زیرساخت های لازم برای پیاده سازی مفهوم رفتار شهروندی سازمانی برگزار می شود.

کد خبر 138302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =