عملیات حفاری 4 حلقه چاه اکتشافی دریایی در آبهای خلیج فارس کلید خورد

مدیر پروژه های شرکت ملی حفاری ایران از آغاز عملیات حفاری 4 حلقه چاه اکتشافی دریایی با استفاده از دکل حفاری شهید رجایی این شرکت در آبهای خلیج فارس خبر داد.

مهندس محمدرضا تاکایدی در گفت و گو با خبرنگار شانا گفت: هم اکنون حفاری نخستین حلقه چاه در منطقه سالار یک در نزدیکی بهرگانسر در دست اجراست و متراژ حفاری این چاه از 350 متر فراتر رفته  است.  

 

وی با اشاره به این که کارفرمای پروژه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران است، افزود: برای اولین بار است که شرکت ملی حفاری ایران اقدام به حفاری چاه های اکتشافی دریایی می کند.

 

تاکایدی اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده، خدمات فنی، پشتیبانی، مهندسی و برنامه ریزی مرتبط با این پروژه به عهده شرکت ملی حفاری است و پس از تکمیل چاه که مدت حفاری آن از سوی کارفرما 180 روز برنامه شده، حفاری دومین حلقه چاه در نزدیکی جزیره کیش و متعاقب آن سومین چاه در منطقه هرمز یک حفاری خواهد شد و  محل حفاری چاه چهارم نیز به زودی مشخص می شود.

 

مدیر پروژه های شرکت ملی حفاری ایران خاطر نشان کرد: این پروژه به طور کامل با رعایت استانداردهای بین المللی و زیست محیطی اجرا می شود.

 

وی همچنین به استقرار دستگاه و شروع حفاری در منطقه  سروستان در استان فارس اشاره داشت و گفت: در اجرای پروژه حفاری در این منطقه و سعادت آباد تا یک ماه آینده دستگاه حفاری دوم نیز متمرکز و عملیاتی خواهد شد.

 

تاکایدی درباره پروژه حفاری در کیش توضیح داد: اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است و حفاری 13 حلقه چاه شامل 12 توسعه ای و یک مورد توصیفی از اردیبهشت 1388 تحت کارفرمایی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)،  کلید  می خورد.

 

شرکت ملی حفاری ایران با برخورداری از 57 دکل حفاری در خشکی و دریا و حدود 15 هزار نیروی فنی و تخصصی انجام بیش از 90 درصد حفاری در مناطق نفت خیز و گاز خیز خشکی و دریایی کشور را برعهده دارد.

 

کد خبر 138608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =