احتمال امضای قرارداد توسعه فازهای 20 و 21 و 27 و 28 با اویک و پتروپارس

شرکت نفت و گاز پارس قرارداد طرح توسعه فازهای 20 و 21 و فازهای 27 و 28 میدان گازی پارس جنوبی را با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و شرکت پتروپارس در حاشیه مراسم گشایش رسمی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی امضا می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، چندی پیش پیمانکاران طرح توسعه چهار فاز 20، 21 ، 27 و 28 میدان گازی پارس جنوبی از سوی شرکت نفت و گاز پارس اعلام شدند که پیش بینی می شود در حاشیه مراسم گشایش رسمی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی از سوی دکتر احمدی نژاد، قرارداد نهایی توسعه فازهای یاد شده نیز از سوی مسئولان مربوط امضا شود.

با نهایی‌شدن نتیجه مناقصه طرح توسعه این چهار فاز، توسعه فازهای 20 و 21 به کنسرسیومی با رهبری شرکت اویک و همچنین توسعه فازهای 27 و 28 به عنوان فازهای جدید پارس جنوبی به کنسرسیومی با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شده است.

برای توسعه فازهای 20 و 21 و 27 و 28 پارس جنوبی برآورد شده است که بیش از 5/8 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود.

همچنین برای توسعه فازهای 19 و همچنین 23 و 24 و پارس جنوبی پیش از این مذاکره هایی با شرکت هایی از ترکیه و روسیه انجام شده است که با تعیین پیمانکاران این فازها، کار توسعه بزرگترین میدان گازی یکپارچه جهان در خلیج فارس در بخش ایرانی آن کامل خواهد شد.

هدف از توسعه هر یک از فازهای پارس جنوبی تولید 25 میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده، 4 هزار بشکه میعانات گازی، 500 هزار تن گاز مایع، 500 هزار تن اتان و سرمایه گذاری 7/1 میلیارد یورو است که بازگشت این سرمایه طی یک سال و نیم سال انجام خواهد شد.

چندی پیش دکتر علی وکیلی، مدیرعامل نفت و گاز پارس پیش بینی کرد با توجه به فرصت های سرمایه گذاری ایجاد شده در پارس جنوبی در ده سال آینده در این منطقه بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود، همچنین سهم ایرانی در اجرای طرح توسعه مراحل مختلف پارس جنوبی از 30 به 60 درصد افزایش یابد.

وکیلی همچنین، افزایش تجربه مدیریتی پیمانکاران و سازندگان داخلی و انتقال فناوری از طریق تعامل با پیمانکاران خارجی و امکان تأمین اعتبار از منابع خارجی به صورت بین متقابل و فاینانس نیز از دیگر فرصت های ایجاد شده در نتیجه اجرای پروژه های شرکت نفت و گاز پارس در پارس جنوبی می خواند.

کد خبر 139642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =