نامه دو نماینده گنگره امریکا به شل در مورد تحریم بنزین ایران

شانا _ گروه بین الملل: دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا کنگره آمریکا نامه ای به شرکت شل ارسال کردند که در آن از این شرکت خواسته شده عرضه بنزین به ایران توسط شلی ها متوقف شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی زامبین نیوز، در این نامه شل در صورت عرضه بنزین به ایران تهدید به مجازات شده است.

کنگره آمریکا با همکاری باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور، گوردون براون، نخست وزیر انگلیس و نیکولاس سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه قصد دارند با اعمال تحریم های تجاری و اقتصادی بر ضد ایران، برنامه های هسته ای این کشور را متوقف کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقام های رژیم صهیونیستی نیز فشار زیادی را به وزارت امور خارجه امریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل وارد می کنند تا تحریم های جدیدی را بر ضد ایران وضع کنند.

این در حالی است که تلاش های آمریکا برای وضع تحریم های جدید بر ضد ایران پس از موافقت ایران با بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای جدید این کشور با شکست روبرو شده است.

اما مقام های کنگره آمریکا در تازه ترین اقدام خود، به شرکت انگلیسی- هلندی شل هشدار دادند، اگر این شرکت به سرمایه گذاری های تجاری خود در ایران ادامه دهد، فعالیت های تجاری این شرکت در آمریکا متوقف خواهد شد.

بر پایه این گزارش، براد شرمن و دان برتون، دو نماینده کنگره آمریکا طی نامه ای به رئیس شرکت شل از این شرکت خواستند تا کلیه فعالیت های خود را در ایران متوقف کند. نسخه ای از این نامه همچنین به کمیسیون اوراق قرضه ارزی آمریکا و سفارت خانه های انگلیس و هلند ارسال شد.

در این نامه آمده است: شرکت شل، از طریق شعبه خود در خاورمیانه بخشی از بنزین مورد نیاز ایران را تامین می کند، ادامه چنین فعالیت هایی، این شرکت را در معرض تحریم های تجاری آمریکا قرار می دهد.

این تحریم ها شامل توقیف کلیه دارایی های این شرکت در آمریکا، ممانعت از دسترسی به بازار های سرمایه گذاری در امریکا،  ممنوعیت انجام معاملات تجاری با دلار آمریکا و جلوگیری از عقد قراردادهای دولتی در زمینه نفت و گاز در آمریکا خواهد بود و به طور کلی از انجام هرگونه فعالیت تجاری این شرکت در آمریکا جلوگیری خواهد شد.

آمریکا و برخی هم پیمانان اروپایی این کشور در تلاشند به منظور اعمال فشار سیاسی بر ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای، واردات سوخت ایران را با مشکل رو به رو سازند.

گفته می شود طرح تحریم بنزین ایران از حمایت 300 نفر از کل 435 عضو مجلس نمایندگان و 75 نفر از کل 100 عضو مجلس سنا برخوردار است.

کد خبر 147274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =