تفکر، توکل و تلاش، استراتژی مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی

شانا _ گروه پتروشیمی: عبدالحسین بیات استراتژی جدید خود برای اداره شرکت ملی صنایع پتروشیمی را سه اصل تفکر، توکل و تلاش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعدازظهر امروز (6 آبان) در مراسم معارفه خود و تودیع مهندس عادل نژادسلیم، گفت: صنعت پتروشیمی در مرحله گذار قرار گرفته است و این شرکت از نقش یک بنگاه اقتصادی باید به یک شرکت توسعه‌ای و بسترساز تبدیل شود.

وی با تاکید بر این‌که در گذشته صنعت پتروشیمی درخصوصی‌سازی پیشتاز بوده است، افزود: این واحدها با مشارکت مردم به خودشان واگذار می‌شود. 

بیات افزود: با اجرای اصل 44 شرکت‌های پتروشیمی وظیفه حاکمیتی خود را ایفا می‌کنند و از نقش یک بنگاه اقتصادی خارج می‌شوند.

مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که هم اکنون در شرکت ملی صنایع پتروشیمی دو نگاه حاکم است، افزود: از یک سو باید واحدهایی که از گذشته در فهرست واگذاری وجود داشتند ولی هنوز واگذار نشده اند هر چه سریعتر به صاحبان اصلی آنها تحویل داده شود و از سوی دیگر با یک نگاه و حرکت به سمت جلو اهدافی را که برای این شرکت در قانون دیده شده است محقق کنیم.

وی تدوین نقشه راه پتروشیمی، تهیه اساسنامه و تدوین ساختار حاکمیتی جدید، توسعه دانش فناوری، جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، افزایش بهره‌وری، ایجاد تشکل‌های پتروشیمی، پیگیری مشکلات تامین خوراک و قیمت آنها، واگذاری و تکمیل واحدهای نیمه تمام و توجه به مسائل بهداشت، ایمنی و محیط زیست را از جمله مهمترین برنامه‌های خود در دوره جدید مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواند.

بیات در پایان از همه مدیران، کارکنان و افرادی که در سال‌های گذشته در این صنعت صادقانه خدمت کرده‌اند، قدردانی و تشکر کرد.

راه‌‌اندازی همه طرح‌های پتروشیمی در برنامه‌چهارم
مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این مراسم گفت: آمدن من به این شرکت پتروشیمی همزمان با بحران شدید اقتصاد جهانی، نزول قیمت‌های محصولات پتروشیمی بود، ولی با کمک همه همکاران شرکت و با یک برنامه‌ریزی منسجم موفق شدیم این بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.

مهندس عادل نژادسلیم، با بیان این که بودجه مورد نیاز همه پروژه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طریق فاینانس تامین شد، افزود: در این مدت هیچ گاه از خزانه دولت بودجه ای برداشت نکردیم و بدون ایجاد بار مالی برای دولت همه طرح ها را اجرا کردیم.

وی با بیان این بر اساس اصل 44 قانون اساسی همه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی پتروشیمی واگذار می شود، افزود: هم اکنون همه واحدهای زیر مجموعه این شرکت واگذار شده است و دیگر واحد دولتی در این شرکت نخواهیم داشت.

نژادسلیم گفت: امسال همه طرح‌هایی که بر اساس برنامه چهارم دولت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی طراحی شده بود راه‌اندازی خواهد شد و هیچ طرح یا برنامه اجرا نشده باقی نخواهد ماند.

وی توجه به کرامت انسانی را کلید موفقیت هر سازمان خواند و گفت: رعایت حقوق کارکنان و احترام به حقوق آنها یکی از مسائل اساسی شرکت است که باید به آن توجه ویژه شود.

نژادسلیم اظهار امیدواری کرد که با همکاری همه کارکنان این شرکت و مهندس بیات، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جهت استراتژی و تحقق آرمان های این شرکت گام های اساسی برداشته شود.

مراسم تودیع مدیر عامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معارفه مدیرعامل جدید این شرکت امروز با حضور مسعود میرکاظمی، وزیر نفت و مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (6 آبان) در ساختمان این شرکت برگزار شد و در پایان مراسم با اهدا لوح یادبودی از زحمات مهندس نژاد سلیم قدردانی شد.

کد خبر 148276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =