"دستکاری" مخزن سی ان جی 23 بار حادثه آفرین شده است

شانا_ گروه گاز: سید مصطفی علوی با تاکید بر استفاده از مخازن سی ان جی استاندارد در خودروهای گاز دوگانه سوز از وقوع 23 حادثه انفجار در دو سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت گازخورو ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود:با توجه به کارشناسی های انجام شده، همه موارد انفجار در این گونه خودروها مربوط به استفاده از مخارن غیر استاندارد و دستکاری در آنها بوده است.

وی با بیان این که مخازن سی.ان.جی به صورت یکپارچه هستند و به لحاظ فنی هیچ گونه نقطه جوشی در آنها وجود ندارد، اظهار داشت: برخی افراد سودجو با ایجاد برش در این مخازن ظرفیت آنها را بالا می برند، غافل از آن که این کار علاوه بر خسارت های مالی، خسارت های جبران ناپذیر جانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

حادثه آفرینی مخزن سی ان جی غیراستاندارد در"آق قلا"

مدیرعامل شرکت گازخودرو ایران همچنین به وقوع حادثه انفجار مخزن سی ان جی خودرو پژو 405 در "آق قلا" استان گرگان اشاره و تصریح کرد: شب گذشته شنبه (23 آبان ماه) خودرو دو گانه سوز با مخزنی از نوع کارخانه ای در جایگاه عرضه سی ان جی این بخش از شهرستان گرگان دچار حادثه شد که براثر آن یک نفر جان خود را از دست داد.

 علوی با بیان این که وقوع این انفجار خسارت های زیادی نیز به جایگاه و خودروهای اطراف آن وارد کرده است، دلیل وقوع این حادثه را بنا بر بررسی های اولیه، برشکاری و جوشکاری مخزن اعلام کرد.

وی تاکید کرد: هرگونه دستکاری، برش زدن و جوشکاری به هر دلیل،خطر حتمی انفجار را به دنبال خواهد داشت؛ از این رو از همه هموطنان درخواست می شود به هیچ روی به چنین کارهایی اقدام نکنند.

کد خبر 148906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =