آهنگ توسعه "چلینگر" با پیشرفت مطالعات زمین‌شناسی تند شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مطالعه زمین شناسی و مدل سازی مخزن خامی میدان نفتی چلینگر 82 درصد پیشرفت کرد؛ به این ترتیب روند توسعه این میدان شتاب بیشتری می‌گیرد.

معاون زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب افزود: با پردازش اطلاعات به دست آمده نه تنها داده‌های مفیدی در اختیار معاونت مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار می‌گیرد بلکه مطالعات زمین شناسی و مدل‌سازی، به کارشناسان برای شناخت بهتر رفتار مخزن خامی میدان چلینگر کمک می‌کند.

 "حسن امیری بختیار" گفت: پروژه مطالعه چینه شناسی سکانسی و بیواستراتیگرافی مخزن آسماری در میدان مارون هم به پیشرفت 95 درصد رسید و انجام آن به زودی نهایی خواهد شد.

مخزن خامی میدان نفتی چلینگر که سال 53 در جنوب میدان گچساران کشف شد، از سازندهای داریان فهلیان و سورمه برخوردار است.

نفت خام درجای این میدان که یک میلیارد و 67 میلیون بشکه برآورد شده است، با درجه API 39 از جمله نفت مرغوب جنوب کشور محسوب می‌شود.

پروژه‌های زمین شناسی در مناطق نفت خیز جنوب

معاون زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در باره پروژه‌های تخصصی زمین شناسی در مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: پروژه تعیین میزان T.O.P سازندهای پابده و کژدمی با استفاده از لاگ‌های پتروفیزیکی در فروافتادگی دزفول به پیشرفت 100 درصد رسید.

امیری بختیار افزود: خوشبختانه در اجرای پروژه تخصصی زمین شناسی میدان اهواز با عنوان "پروژه مطالعه چینه شناسی سکانسی و بیواستراتیگرافی مخزن بنگستان در میدان اهواز" تلاش مضاعفی انجام شد و این پروژه به پیشرفت 5/99 درصد رسید؛ طبق برنامه پیشرفت آن باید به 5/55 درصد می‌رسید که از این نظر، 40 درصد جلوتریم.

کد خبر 149452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =