ظرفیت صادرات 16میلیون تن فرآورده نفت و پتروشیمی در بورس کالا

شانا _ گروه پتروشیمی: مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از ظرفیت این شرکت برای صادرات 16میلیون تن فرآورده‌ نفت و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش شرکت بورس کالای ایران، علی‌اکبر هاشمیان تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا در حال افزایش است؛ به طوری که پیش‌بینی می‌شود معاملات این محصولات از معاملات گروه فلزات عبور کند.

وی با بیان این که هم اکنون گروه فولادی 45 درصد حجم بازار بورس کالای ایران را در اختیار دارند، اظهار داشت: هم اکنون حجم معاملات محصولات پتروشیمی 40 درصد است که با بازاریابی می‌توان آن را افزایش داد.

هاشمیان با اشاره به نقش کمرنگ بازاریابی در این شرکت تاکید کرد:
شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز اعتراض خود را به بازاریابی و معرفی مشتریان به بورس کالای ایران اعلام کرده است و امیدواریم با افزایش فعالیت‌های کارگزاران در این بخش و به خصوص در عرصه بین‌المللی این مسئله نیز برطرف شود.

وی از آمادگی بورس کالا برای ورود نفت کوره در این شرکت خبر داد و گفت: برای معامله نفت کوره در بورس کالا نیازمند موافقت دولت یا شرکت نفت هستیم که امیدواریم با کسب این موافقت‌ها بتوانیم این محصول را نیز در بورس کالا ساماندهی کنیم. 

به گفته او برای افزایش معاملات قراردادهای آتی نیز معامله پلی‌اتیلن به صورت این دسته از قراردادها به زودی در بورس کالا آغاز می‌شود.

هاشمیان حجم یکطرفه معاملات بورس کالای ایران در سال گذشته را 15 میلیون تن اعلام و تصریح کرد: ارزش معاملات این شرکت در سال 88 به 9200 میلیارد تومان رسید که بورس کالا ظرفیت افزایش دو برابری حجم و ارزش معاملات را در سال 89 دارد. 
 

کد خبر 152739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =