۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
  • کد خبر: 153193
شناسایی اهداف اکتشافی جدید در خلیج فارس

شانا _ گروه نفت: معاون مدیر در امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از شناسایی چند هدف اکتشافی جدید در خلیج فارس و آغاز حفاری آنها در آینده نزدیک خبر داد.

مهندس محمدعلی زاده محمدی در حاشیه پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، تصریح کرد: عملیات حفاری «فروز بی» در منطقه خلیج فارس در حال انجام است و حفاری دیگر اهداف اکتشافی نیز با انتقال دکل انجام می شود.

وی «زمین شناسی » را نخستین مرحله در انجام عملیات اکتشافی برشمرد و افزود: چنانچه منطقه برای ادامه کارهای اکتشافی مناسب باشد، فعالیت های ژئوفیزیک، حفاری و تست چاه ها نیز انجام می شود.

زاده محمدی با بیان این که فعالیت های اکتشافی زمین شناسی در تمام حوزه های رسوبی کشور انجام شده است، گفت: در ایران منطقه زاگرس و خلیج فارس به عنوان منطقه های مهم برای انجام عملیات اکتشافی شناخته شده است و منطقه ایران مرکزی (که از غرب قم تا کرمان کشیده شده است) و منطقه کپه داغ در شرق و شمال کشور و حوزه خزر در شمال کشور، از دیگر مناطق رسوبی کشور هستند.

معاون مدیر در امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان این که دو گروه لرزه نگاری در منطقه زاگرس در حال فعالیت است، تصریح کرد: لرزه نگاری سه بعدی «پردیس » و لرزه نگاری دو بعدی « فارس یک» از مناطقی است که لرزه نگاری‌های آنها در منطقه زاگرس در حال انجام است. 

به گفته وی، مناطقی که در آنها سنگ رسوبی وجود دارد، شانس کشف نفت و گاز وجود خواهد داشت که بر این اساس کل کشور به چند حوزه رسوبی تقسیم شده که مهم ترین آن حوزه زاگرس و بیشترین میدان های نفتی و گازی منطقه در آن واقع شده است، همچنین حوزه خلیج فارس، بخشی از میدان های نفتی و گازی در دریا را تشکیل می دهد.

زاده محمدی ادامه داد: حوزه ایران مرکزی، حوزه مغان در شمال شرق کشور، حوزه کپه داغ در شرق و شمال کشور و حوزه خزر در شمال کشور، از دیگر حوزه های رسوبی کشور به شمار می آیند.

 

کد خبر 153193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =