توان تامین بیش از 80 درصد نیاز صنعت پتروشیمی در ایدرو وجود دارد

شانا _ گروه پتروشیمی: معاون وزیر صنایع، صنعت پتروشیمی را مزیت بزرگ کشور دانست و تاکید کرد: امروز می توانیم بگوییم توان تامین بیش از 80 درصد از نیاز صنعت پتروشیمی در شرکت ایدرو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمجید هدایت امروز (شنبه 2 مرداد) در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: محورهای اصلی این تفاهمنامه بر سر مباحث خودکفایی و تامین نیازهای صنعت پتروشیمی در داخل کشور، سرمایه گذاری مشترک دو شرکت در طرح های پتروشیمی و ساماندهی حوزه های پژوهشی بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع نفت و پتروشیمی مزیت همیشگی کشور بوده اند، تاکید کرد: می خواهیم در تامین نیازهای این صنعت از جمله ماشین آلات، قطعات یدکی و تجهیزات و دانش فنی مورد نیاز برای اجرای طرح ها همکاری های دوجانبه و موثری داشته باشیم.

هدایت افزود: علاوه بر اینها هر دو سازمان می توانند در مناطق محروم و صنایع پرریسک سرمایه گذاری داشته باشند، از این رو می خواهیم با همکاری یکدیگر در زمینه توسعه زیرساخت های صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری های مشترک داشته باشیم، به عنوان مثال اعلام آمادگی کرده ایم تا در طرح پتروشیمی گلستان در زمینه ساخت، تحقیقات و نوآوری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ساماندهی حوزه های پژوهشی نیز یکی دیگر از اهداف مشترک دو سازمان است که به جرات می توان گفت امکانات خوبی در هر دو شرکت وجود دارد و ما می خواهیم با پیوند آنها به یکدیگر برای ایجاد ارزش افزوده در کشور گام های بلندی برداریم.

 

کد خبر 155738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =