افتتاح فاز دوم پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مروارید در عسلویه

عسلویه _ شانا _ گروه پتروشیمی: فاز دوم مجتمع پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مروارید واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فردا (چهارشنبه 6 مرداد) با حضور دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری و دکتر سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت به طور رسمی افتتاح می شوند.

به گزارش خبرنگار شانا در عسلویه، با افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی پردیس، ظرفیت اسمی تولید اوره گرانول کشور به میزان سالانه یک میلیون و  75 هزار تن افزایش می یابد؛ ضمن اینکه به میزان 680 هزار تن در سال به تولید آمونیاک کشور نیز اضافه خواهد شد.

همچنین با افتتاح و بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مروارید، سالانه 500 هزار تن اتیلن و 47 هزار تن برش های سه کربنه و سنگین تر از اتان به عنوان تامین کننده اولیه خوراک خط لوله اتیلن غرب، به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می شود.

علاوه بر مزیت های یاد شده با راه اندازی این مجتمع ها سالانه 550 میلیون دلار سود به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.

با راه اندازی فاز دوم مجتمع پتروشیمی پردیس و مجتمع پتروشیمی مروارید، برای یک هزار و 20 نفر به طور مستقیم و برای 15هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم، فرصت شغلی ایجاد می شود.

عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع پردیس در سال 1383 آغاز شد؛ برای ساخت این واحد 450 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است که با راه اندازی و بهره برداری از این واحد عظیم، سالانه 280 میلیون دلار  سود نصیب کشور می شود.

دانش فنی واحدهای آمونیاک پتروشیمی پردیس، از شرکت «ام.دابلیو.کلوگ» انگلستان و لیسانس واحدهای اوره این پتروشیمی، از شرکت «استامی کربن» هلند گرفته شده است.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی مروارید از ابتدای سال 1385 در منطقه ویژه پارس، آغاز شد؛ این مجتمع با سرمایه گذاری 456 میلیون دلار ساخته شده است و پس از راه اندازی سالانه 270 میلیون دلار سود نصیب کشور می کند.

دانش فنی این طرح مهم پتروشیمی از سوی شرکت «تکنیپ» فرانسه تامین شده است.

کد خبر 155839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =