تولید روزانه بیش از 700 هزار لیتر بنزین پیرولیز در پتروشیمی جم

شانا _ گروه پتروشیمی: رئیس مجتمع پتروشیمی جم از تولید روزانه 700 هزار تا 800 هزار لیتر بنزین پیرولیز در این مجتمع خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، سید اسماعیل موسوی صبح امروز (دوشنبه 5 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنزین پیرولیز تولیدی پتروشیمی جم به عنوان یکی از محصولات فرعی واحد الفین از ابتدای راه‌اندازی این مجتمع تولید می‌شد، ولی به دلیل عدم نیاز داخلی آن را صادر می‌کردیم.

وی تصریح کرد: از هنگام اجرای طرح تولید ضربتی بنزین در مجتمع‌‌های پتروشیمی تاکنون، این محصول برای اختلاط با بنزین معمولی در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به اجرای طرح افزایش ظرفیت در واحد الفین این مجتمع گفت: پس از اجرای این طرح، ظرفیت واحد ارتقا پیدا می‌کند و در صورتی که خوراک مایع مورد نیاز واحد به میزان کافی تامین شود، تولید بنزین پیرولیز آن تا یک میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

به گفته او واحد الفین پتروشیمی جم که بزگ ترین واحد الفین جهان شناخته می‌شود، ظرفیت تولیدی معادل یک میلیون و 320 هزار تن اتیلن و 305 هزار تن پروپیلن را دارد و افزون ‌بر آن سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و سبک، 500 هزار تن اتیلن گلایکول و دی‌اتیلن گلایکول نیز تولید می‌کند.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی واحد بوتادین این مجتمع در سال گذشته اظهار داشت: واحد بوتادین که از جمله واحدهای فاز 2 مجتمع است، ظرفیت تولید 85 هزار تن بوتادین در سال را دارد و عملیات اجرایی آن از سال 84 آغاز شده است.

رئیس مجتمع پتروشیمی جم افزود: واحد بوتن -1 این مجتمع نیز به عنوان یکی از واحدهای فاز 2 مجتمع هم‌اکنون در مراحل ساخت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی مجموع سرمایه‌گذاری در دو فاز این مجتمع را 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواند و گفت: در فاز 2 این مجتمع واحدهای دیگری همانند ABS و SBS نیز در مرحله انجام مهندسی تفصیلی است.

کد خبر 158526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =