دوره‌های آموزش تخصصی غواصی در منطقه لاوان برگزار شد

شانا _ گروه نفت: واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران برای نخستین بار، دوره‌های آموزش تخصصی غواصی در منطقه عملیاتی لاوان را با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات در سطوح مختلف برگزار کرد.

به گزارش شانا، در این دوره‌های آموزشی کارآموزان تازه استخدام غواص با کمترین هزینه‌های آموزشی طبق استانداردهای بین‌المللی دوره‌های مختلف را می‌گذرانند.

این کارآموزان دوره‌های آموزش عمومی آغاز استخدام و دوره‌های ملوانی را نیز در شهرهای محمودآباد و منطقه عملیاتی کیش سپری می‌کنند.

دوره غواصی تغذیه از سطح با هوا از روز دوشنبه 12 مهرماه برای 12 نفر در منطقه لاوان آغاز شد و طبق استاندارد بین‌المللی به مدت 12 هفته به طول انجامید.

این دوره به منظور آموزش غواصان حرفه‌ای برای فعالیت در میدان‌های نفتی، برنامه‌ریزی شده و ورود به دوره‌های پیشرفته غواصی در اعماق بیشتر با گاز تنفسی هلیوم اکسیژن مشروط به گذراندن این دوره است.

مفاد درسی شامل مباحث نظری و عملی که در این دوره تدریس می‌شوند، بر اساس استانداردهای جهانی و مشابه مراکز آموزش معتبر بین‌المللی است.

برتری این دوره در قیاس با دوره‌های مشابه در خارج از کشور، انجام امور فنی در محیط واقعی کار مانند اسکله – SBM – سکوهای نفتی و دیگر تأسیسات دریایی است؛ از این رو نفرات آموزش دیده نه تنها در پایان دوره مهارت غواصی را می‌آموزند، بلکه تجربه کاری ارزنده‌ای را نیز کسب خواهند کرد و هنگام پیوستن به واحد عملیاتی با کار و محیط عملیات، بیگانه نخواهند بود؛ امتیازی که یک غواص خارجی که دوره مشابه را در خارج از کشور گذرانده کاملاً از آن بی‌بهره است.

اجرای این دوره در داخل کشور که برای اولین بار صورت می‌گیرد، حاصل سرمایه‌گذاری بلند‌مدت شرکت نفت فلات قاره‌ در تأسیس واحد تعمیرات زیر آب از زمان جنگ تحمیلی و آموزش غواصان در سالیان گذشته است که امروز خوشبختانه کشور را از این لحاظ بی نیاز کرده است.

هزینه برگزاری چنین دوره‌ای در هر یک از مراکز آموزشی خارج از کشور، برای هر نفر مبلغی حدود بیست هزار دلار است که رقمی به همین مقدار نیز برای هزینه‌های جانبی مانند بلیت رفت و برگشت، اسکان و غذا نیز باید به مبلغ فوق افزود.

در صورتی که دوره‌های آموزش غواصی شرکت نفت فلات قاره ایران با هزینه‌هایی بسیار کمتر از ارقام یادشده برگزار شد.

گواهینامه صادرشده برای نفراتی که موفق به گذراندن دوره آموزشی یاد شده شوند، به طور کتبی از طرف مرکز آموزش غواص PROFFESIONAL DIVE CENTRE (PDC) در آفریقای جنوبی پذیرفته شده‌ است.

کد خبر 162640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =