صادرات حدود 4.5 میلیارد دلار میعانات گازی از پارس جنوبی

عسلویه _ شانا _ گروه نفت: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات بیش از هفت میلیون و 530 هزار تن میعانات گازی به ارزش چهار میلیارد و 338 میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در عسلویه، موسی سوری در نشست شورای مدیران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن 67 درصد و از نظر ارزش 94 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده بیش از 12 میلیون و 23 هزار تن کالا شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش بیش از هفت میلیارد و 220 میلیون دلار از منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 29 درصد و از نظر ارزش 52 درصد افزایش داشته است.

سوری تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود، در هشت ماه سال جاری، بیش از یک میلیون و 800 هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و 80 میلیون دلار، به شکل کاپوتاژ به داخل کشور حمل شده است که این میزان نیز در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب 24 درصد و 81 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در باره رشد چشمگیر صادرات غیرنفتی گفت: در هشت ماه امسال بیش از 4 میلیون و 500 هزار تن کالای غیر‌نفتی شامل محصولات تولیدی در منطقه ویژه به ارزش بیش از 2 میلیارد و 890 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 15 درصد رشد داشته است.

واردات 290 هزار تن کالا به منطقه ویژه

سوری گفت: در مدت یاد شده (از ابتدای سال جاری تا پایان آبان امسال) بیش از 290 هزار تن کالا از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس به ارزش بیش از یک میلیارد و 260 میلیون دلار وارد شده است.

وی یادآور شد: واردات این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 80 درصد و 31 درصد افزایش داشته است.

سوری در باره ورود موقت کالا به منطقه ویژه پارس نیز تصریح کرد: در مدت یاد شده، بیش از دو هزار و 800 تن کالا به ارزش بیش از 20 میلیون دلار از طریق گمرک منطقه ویژه پارس ورود موقت شد که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 525 درصد و از نظر ارزش 356 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 162678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =