14 فاز در دست ساخت پارس‌جنوبی طبق برنامه زمان‌بندی راه‌اندازی می‌شود

عسلویه _ شانا _ گروه نفت: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تلاش شبانه روزی برای توسعه پارس جنوبی، تصریح کرد: 14 فاز در دست ساخت پارس جنوبی در زمان پیش بینی شده راه‌اندازی آزمایشی و به بهره برداری رسمی خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا در عسلویه، موسی سوری در همایش رئیس و مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست کشور در عسلویه یادآور شد: در حال حاضر با 24 درصد ضریب برداشت از مخازن هیدروکربوری در جایگاه دوم نفت و گاز دنیا ایستاده ایم؛ اگر یک درصد افزایش ضریب برداشت را افزایش دهیم تحول بزرگی در صنعت نفت و اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جایگاه ویژه ای در تامین انرژی کشور دارد، افزود:  وجود 14 هزار میلیارد مترمکعب گاز و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی بخشی از توانمندی‌های صنعت نفت و گاز در پارس جنوبی است.

مدیر‌عامل منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس جنوبی تصریح کرد: در فرآیند استخراج، تولید و فرآورش، اگر زنجیره ارزش صنعت نفت به پتروشیمی (توسعه صنایع پایین دستی) متصل ‌شود ارزش افزوده چند برابر شده و ثروت ملی کلان تولید خواهد شد.

سوری ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی را نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت خواند و تصریح کرد: 14 فاز در پارس جنوبی در حال ساخت است که در زمان تعیین شده به تولید آزمایشی و به سپس به صورت رسمی به بهره برداری می رسند.

وی اهمیت حفظ محیط زیست در توسعه پایدار را یک اصل مهم دانست و افزود: توسعه یکپارچه، پایدار و دانایی محور به عنوان یک الزام راهبردی در اولویت کاری منطقه ویژه پارس قرار گرفته است؛ در این زمینه بسیاری از طرح های زیست محیطی تعریف شده است ضمن اینکه در تمام پروژه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اصل رعایت مسائل زیست محیطی به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

ایجاد هشت هزار هکتار فضای سبز در منطقه ویژه پارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: به منظور سالم سازی محیط زیست و جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی، ایجاد هشت هزار هکتار فضای سبز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

سوری ادامه داد: از این میزان، چهار هزار هکتار در منطقه پارس جنوبی (پارس یک)، یک هزار هکتار در منطقه پارس کنگان (پارس دو و محل ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی) و سه هزار هکتار نیز در منطقه پارس شمالی (پارس سه) ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: همکاری و تعامل مناسب بین صنعت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست روند خوبی را طی می کند و به طور قطع این همکاری موجب شتاب در توسعه صنعت نفت و تحول و پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد.

کد خبر 163274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =