پالایشگاه های کوچک چین تعطیل می شوند

شانا _ گروه بین الملل: چین قصد دارد تا پایان سال 2013 میلادی، پالایشگاه های کوچک خود را تعطیل کند.

به گزارش نشریه پلاتس از سنگاپور، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین اعلام کرد این کشور پالایشگاه های دارای ظرفیت تولید اسمی کمتر از 2 میلیون تن در سال را تا پایان سال 2013 میلادی، تعطیل می کند.

این اقدام در جهت اجرای طرح این کشور برای حذف تدریجی صنایع آلوده کننده محیط زیست است.

کمیسیون یاد شده، در گزارش 111 صفحه ای خود، جزئیات همه صنایعی را که دولت چین مورد تشویق، محدودیت یا حذف قرار می دهد، ذکر کرده است که شامل بعضی از صنایع فعال در بخش نفت و پتروشیمی نیز می شود.

برپایه این گزارش، دولت چین ساخت پالایشگاه های جدید دارای ظرفیت تولید اسمی کمتر از 10 میلیون تن در سال را ممنوع می کند و حداقل هایی نیز برای دیگر واحدهای مربوط به پالایش، در نظر گرفته می شود.

تلاش دولت چین برای تعطیلی پالایشگاه های کم ظرفیت، پیش از این نیز سابقه داشته و در سال 2009، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی از برنامه تعطیلی واحدهای پالایشی کم بازده و کم کیفیت با ظرفیت تولید کمتر از یک میلیون تن در سال تا پایان سال 2011 میلادی خبر داده بود.

کمیسیون یاد شده همچنین اعلام کرد از برنامه های تعطیلی، ادغام یا تبدیل پالایشگاه های دارای ظرفیت تولید یک تا دو میلیون تن در سال، حمایت می کند.

یکی از ویژگی های بخش پالایش چین، وجود شمار زیادی از پالایشگران کوچک مستقل با ظرفیت های پالایش اندک است که در کنار پالایشگران بزرگ این کشور، همچون پتروچاینا و سینوپک، فعالیت می کنند.

چین پس از آمریکا، دومین واردکننده بزرگ نفت جهان است و طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، بیشترین مصرف انرژی جهان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 169682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =