سهام پتروشیمی امیرکبیر در بازار پایه فرابورس معامله شد

شانا _ گروه پتروشیمی: بازار پایه فرابورس با داد و ستد 5 میلیون سهم شرکت پتروشیمی امیرکبیر در این بازار به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش شانا، روز گذشته (سه شنبه 17 خرداد) 5 میلیون و 20 هزار و 502 سهم پتروشیمی امیرکبیر به ارزش 22 میلیارد و 455 میلیون و 132 هزار و 964 ریال داد و ستد شد.

به گفته مدیرعامل فرابورس، راه اندازی بازار پایه بسیاری از سرمایه گذارانی را که برای داد و ستد سهام شرکتهای سهامی عام خارج از فرابورس دچار مشکل هستند، از سرگردانی نجات می دهد.

مصطفی امید قائمی افزود: پس از ابلاغ برنامه پنجم توسعه انجام معاملات شرکت های سهامی عام خارج از بورس و فرابورس ممنوع شده است؛ بنابر این برای سهولت در انجام معاملات، بازار پایه فرابورس ایجاد شد تا سهام این قبیل شرکت ها در این بازار داد و ستد شود.

مجتمع پتروشیمی امیرکبیر واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجری طرح الفین ششم ساخته شده است. نخستین واحد این مجتمع (واحد HD) در سال 1381 به بهره برداری رسید. تولیدات این مجتمع شامل اتیلن، پروپیلن، بوتن -1، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک، بنزین پیرولیز، بوتادین نفت کوره (CFO) است.

کد خبر 171537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =