کتاب زندگی در سایه تفکر به چاپ رسید

شانا_ گروه نفت: کتاب «زندگی در سایه تفکر» نوشته توماس اچ دونپورت، ترجمه غلامرضا اصیلی است که به همت مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت، به تازگی به بازار آمده است.

به گزارش خبرنگار شانا، موضوع این کتاب، مدیریت دانش و در 9 فصل تدوین شده است.

در فصل اول، مفهومی کلی درباره کارکنان دانشی و این که چه کسانی هستند، چرا مهم هستند، همچنین برخی ویژگی های مشترک آنان ارائه و در فصل دوم تفاوت آنان توضیح داده می شود، ضمن آن که شباهت ها و تفاوت ها هر دو مبنایی مهم برای تصمیم گیری در زمینه این که «چه موقع باید به دنبال بهبود کار دانشی بود» ایجاد می کند.

در فصل سوم، موضوع بهبود و دخالت به طور عام بررسی می شود؛ در کجا باید دخالت کرد و در وهله اول چگونگی اندازه گیری بهبود و اشتباه هایی که مرتکب می شوند، آورده می شود.

در فصل های بعدی به رویکردهایی خاص در زمینه دخالت و بهبود کار دانشی پرداخته شده است.

فصل چهارم به نقش فرآیندها و اندازه گیری ها اختصاص دارد و در فصل پنجم درباره فناوری هایی بحث می شود که سازمان ها به عنوان ابزار بهبود کار دانشی به کار می گیرند.

در فصل ششم بر فناوری، اطلاعات و مدیریت دانش در سطح فردی تاکید می شود و فصل هفتم به توصیف شبکه های اجتماعی کارکنان با عملکرد بالا می پردازد.

فصل هشتم محیط فیزیکی لازم برای کار دانشی را بیان و فصل نهم بر چگونگی مدیریت موثر بر کار و کارکنان دانشی تاکید می کند.

در پایان هر فصل، پیامدهای کاربردی برای مدیرانی بیان می شود که به دنبال دستیابی به عملکرد و نتایج بهتر از کارکنان دانشی هستند، همچنین جمع بندی مختصر و توصیه هایی مطرح می شود که شامل مفاهیم تفصیلی، مثال ها و تحلیل های عمیق نیست.

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به آدرس WWW.Adinehbook.com  و برای آگاهی بیشتر به وب سایت WWW.ripi.ir مراجعه کنند، یا با مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت به شماره تلفن 48252048 تماس بگیرند.

کد خبر 174586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =