۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
  • کد خبر: 174846
خطر نشت بخارات آمونیاک پتروشیمی پردیس مهار شد

شانا ـ گروه پتروشیمی: با تلاش و سرعت متخصصان و مهندسان پتروشیمی پردیس و مهار شدن نشتی مخزن A آمونیاک، خطر ناشی از بخارات این مخزن مهار شد.

به گزارش شانا، بامداد امروز (17 مرداد) به دلیل افزایش فشار و دفرم شدن بخش کوچکی از جداره بیرونی مخزن A آمونیاک پتروشیمی پردیس 1 در ناحیه سقف و پارگی جزیی محل جوش، منجر به نشت آمونیاک با فشار 50 میلی بار شد.

براساس گزارش ستاد مدیریت بحران منطقه عسلویه، هم اکنون با تلاش پرسنل عملیاتی و واحد HSEQ این مجتمع پتروشیمی، ضمن مهار و کنترل خطر نشت بخارات آمونیاک ، محتویات مخزن به سرعت در حال تخلیه است.

واحدهای آمونیاک و اوره مجتمع پتروشیمی پردیس به صورت نرمال در مدار تولید قرار دارند و خوشبختانه این حادثه هیچ تاثیری در برنامه تولید واحدهای این مجتمع نداشته است. همچنین به علت وزش باد در منطقه و خطر انتشار آمونیاک در منطقه و رعایت نکات ایمنی نیروهای غیر فنی پتروشیمی‌های همجوار مجتمع پتروشیمی پردیس از منطقه خارج شده‌اند.

خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

مجتمع پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده آمو نیاک و اوره در جهان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی دربخش عسلویه استان بوشهر واقع است.


کد خبر 174846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =