خطوط لوله فرسوده انتقال نفت بازسازی می شود

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: تا پایان پاییز یا اوایل زمستان، برخی خطوط لوله این شرکت تعمیر و بازسازی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا غریبی در مراسم بزرگداشت و تجلیل از مدیر نمونه این شرکت گفت: وضعیت مخازن ذخیره سازی شرکت پایانه های نفتی ایران خوب است و امیدواریم در این مسیر گام های بهتری برداشته شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از همکاری نزدیک این شرکت با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای اجرای طرح ها خبر داد و افزود: پروژه نیروگاه هیبریدی پایانه های نفتی با همکاری جهاد دانشگاهی تبریز انجام شد، همچنین هم اکنون با دانشگاه علم و صنعت برای ساخت دستگاه رسوب زدایی مخازن و با یکی از جهادهای دانشگاهی در زمینه ساخت بازوهای بارگیری قطعات همکاری داریم.

وی تصریح کرد: پروژه مشترکی برای ساخت حوضچه سوزان (کچ منت) با یک شرکت استرالیایی در پایانه های نفتی در دست اجراست که تا نیمه سال آینده نهایی می شود.

غریبی در باره اقدام های این شرکت در زمینه اچ‌اس ‌یی گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران در چهار منطقه عملیاتی خارگ، نکا، ماهشهر و عسلویه، موفق به دریافت گواهینامه بین المللی سیستم مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست HSE-MS از سازمان رده بندی SGS شد.

رئیس پایانه های نفتی خارگ نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه شرکت پایانه های نفتی در سال جهاد اقتصادی، پروژه های مختلفی را برای تقویت زیرساخت ها به ویژه در بخش مخازن ذخیره سازی انجام داده است.

اسدروز پروژه های در دست اجرای این شرکت در پایانه خارگ را در سه بخش خطوط لوله، اسکله های صادراتی و مخازن ذخیره سازی نفت خام تقسیم بندی و تصریح کرد: در این سه حوزه، پروژه های خوبی در حال اجراست که حفاظت آندی و کاتدی، تعمیر خطوط لوله همچنین احداث مخازن 4 میلیون بشکه ای نفت خام از آنهاست.

وی تصریح کرد:‌ با استفاده از توان داخلی شرکت، صرفه جویی قابل توجهی در بخش رسوب زدایی و انجام کارهای مربوط به مخازن ذخیره سازی انجام شد.

اسدروز با بیان این که خطوط لوله انتقال نفت با 40 سال قدمت نفت خام را برای صادرات و ذخیره سازی به پایانه های نفتی خارگ منتقل می کنند، افزود: خط لوله 60 اینچ ترمیم و بافت های فرسوده غلاف گذاری و خطوط لوله فرسوده اسکله آذرپاد از زیرزمین خارج و رنگ آمیزی شد.

رئیس پایانه های نفتی خارگ توجه به آموزش کارکنان را از دیگر فعالیت های این شرکت برشمرد و افزود:‌ برنامه ریزی و نیازسنجی دقیقی برای تعیین دوره های آموزشی و اثربخشی آنها انجام شده است.

وی افزود: در زمینه تامین کالا، روش های مختلف خرید در پایانه نفتی خارگ بررسی و این بخش در حال ساماندهی است.

مراسم بزرگداشت و تجلیل از مدیر نمونه شرکت پایانه های نفتی ایران چهارشنبه (13 مهر) با حضور جمعی از مدیران این شرکت در منطقه خارگ برگزار و با اهدای لوح تقدیر، از برخی مدیران نمونه این شرکت تقدیر شد. 

کد خبر 178110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =