بهمنی: تعداد دکل‌های حفاری صنعت نفت تا پایان سال به 75 دستگاه می‌رسد

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی حفاری از افزایش ناوگان حفاری صنعت نفت به 75 دستگاه تا پایان امسال خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست سال جاری حدود 250 هزار متر حفاری چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور به وسیله ناوگان این شرکت انجام شده است.

مهندس حیدر بهمنی در گفت و گو با خبرنگار شانا با تاکید بر این که رویکرد شرکت ملی حفاری ایران در بخش ساخت دکل های حفاری کاملا داخلی است، گفت: هم اکنون کار ساخت چهار دکل دریایی به شرکت های صدرا و صف واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در 6 ماه نخست سال جاری 82 حلقه چاه نفت و گاز شامل دو حلقه اکتشافی، 33 حلقه توسعه ای، 7 حلقه توصیفی و 40 حلقه تعمیری حفاری شده است.

وی با اشاره به جنبه های اقتصادی، زیست محیطی و بهره وری بهینه از نیروی انسانی و تجهیزات حاصل شتاب بخشی به عملیات حفاری و تکمیل چاه های نفت و گاز توضیح داد: با تمهیدات به کار گرفته شده، حفاری 11 حلقه چاه 138 روز زودتر از برنامه تعریف شده از سوی شرکت های متقاضی به پایان رسید.

بهمنی در تشریح خدمات فنی و ویژه این شرکت که مشتمل بر 20 نوع خدمات و توان انجام آن از مزیت های ممتاز این شرکت در قیاس با دیگر شرکت های حفاری در سطح جهان است، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه درمجموع 3 هزار و 655 عملیات خدمات فنی و 553 هزار عملیات خدمات ویژه به دستگاه های حفاری این شرکت و سایر شرکت های حفاری در کشور ارائه شد که به ترتیب 149 و 47 عملیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی حفاری در فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و میدان نفتی آزادگان شمال از سوی دستگاه های حفاری این شرکت در نیمسال نخست امسال افزود: در این مدت 87 مورد جابه جایی دستگاه های حفاری این شرکت در کشور انجام شده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی حفاری ایران، یکی از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که ستاد مرکزی آن در اهواز استقرار دارد و 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی مرتبط را با بهره گیری از 71 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و تجهیزات ویژه کاربردی در این صنعت در کشور به عهده دارد؛ شمار این دکل تا پایان سال جاری به 75 دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 178506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =