رفع مشکل دریافت تضامین و مطالبات پتروشیمی از هلدینگ خلیج فارس

شانا _ گروره پتروشیمی:‌ مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عقد قرارداد سه جانبه‌‌ای برای دریافت مطالبات و تضامین دولت از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس خبر داد.

عبدالحسین بیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار شانا گفت: این قرارداد میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های زیرمجموعه‌ آن منعقد و به این ترتیب بستر حقوقی مناسبی برای دریافت مطالبات دولت از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پس از عقد این قرارداد شرکت‌های واگذار شده ‌نمی‌توانند نسبت به بازگرداندن مطالبات و اقساط‌شان به دولت بی‌تفاوت باشند، تاکید کرد که تکلیف مطالبات، نحوه تسویه آن‌ها و جایگزینی تضامین در این قرارداد سه‌ جانبه مشخص شده است.

به گفته بیات در حال حاضر سهام 15 شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس از شرکت‌ ملی صنایع پتروشیمی به هلدینگ خلیج فارس منتقل و حتی مجامع بودجه این شرکت‌ها نیز با مسئولیت هلدینگ برگزار شده است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب کلیه فعالیت‌های مربوط در بخش پتروشیمی انجام شده و دیگر باید منتظر اعلام زمان واگذاری از سوی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی باشیم.

به گزارش شانا، در سال 1388 که مصوبات هیئت واگذاری مبنی بر تشکیل هلدینگ خلیج فارس ابلاغ شد، پتروشیمی خلیج فارس (الفین 12) به عنوان شرکت مادر تخصصی آن انتخاب و 13 شرکت هم در زیرمجموعه هلدینگ قرار گرفت.

البته با پیگیری‌های بسیار دست‌اندرکاران صنعت پتروشیمی دو شرکت دیگر که در زنجیره تولید واحدهای هلدینگ قرار داشتند، به شرکت‌های حاضر پیوستند و به این ترتیب تعداد شرکت‌های هلدینگ به 15 رسید.

در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی پتروشیمی (45 درصد)، پتروشیمی بین‌الملل (100 درصد)، ره‌آوران فنون(100 درصد)، عملیات غیر صنعتی پازارگاد (100 درصد)، عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر (100 درصد)، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی (100درصد) و پتروشیمی‌های نوری (76.55 درصد)، بندرامام (70 درصد)، بوعلی‌سینا (70 درصد)، پارس (60 درصد)، تندگویان (75 درصد)، خوزستان (70 درصد)، فجر(70 درصد)، مبین (100 درصد) و اروند (80 درصد) پانزده شرکت زیرمجموعه هلدینگ هستند.  

کد خبر 183210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =