تاکید وزیر نفت بر توانایی ایران برای عبور از تحریم های غرب

شانا _ گروه بین الملل: وزیر نفت ایران امروز (شنبه 15 بهمن) در جمع گسترده خبرنگاران داخلی و بین المللی بار دیگر بر توانایی ایران برای عبور از تحریم ها تاکید کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «تحریم های نفتی فعالیت های هسته ای ایران را متوقف نمی کند» به نقل از مهندس رستم قاسمی نوشت: چنانچه خرید نفت خام از ایران تحریم شود، این کشور از برنامه های صلح آمیز هسته ای خود عقب نشینی نمی کند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از وزیر نفت ایران آورده است: امیدواریم اتحادیه اروپا در تحریم نفت ایران تجدید نظر کند، در غیر این صورت این مردم اروپا هستند که دچار مشکل می شوند.

در ادامه رویترز اعلام کرد: با وجود فشارهای آمریکا و غرب بر خریداران اصلی نفت ایران در آسیا برای توقف خرید نفت از تهران، این کشور همچنان به عنوان عرضه کننده کلیدی نفت بسیاری از کشورها به شمار می آید و بسیاری از مشتریان نفت ایران خواهان معاف شدن از تحریم های واشنگتن علیه ایران شده اند.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز ضمن پوشش کامل سخنان مهندس قاسمی به نقل از وی گفت: ایران صادرات نفت به برخی از کشورهای اروپایی را نیز متوقف می کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه اکونومیک تایمز هند نیز با پوشش گسترده نشست خبری وزیرنفت ایران، گزارشی با عنوان «ایران صدور نفت به برخی از کشورهای اروپایی را متوقف می کند» منتشر کرد.

خبرگزاری برناما مالزی نیز ضمن پوشش کامل کنفرانس مطبوعاتی امروز وزیر نفت در تهران گزارشی با عنوان «ایران صادرات نفت به تعدادی از کشورهای اروپایی را به حال تعلیق در می آورد» منتشر کرد.

در همین حال پایگاه خبری اماراتی الرویه تیتر نخست صفحه نفت و انرژی خود را به خبر کنفرانس مطبوعاتی وزیر نفت ایران اختصاص داد.
 
خبرگزاری فرانسه ضمن پوشش کامل نشست خبری وزیر نفت ایران گزارش مفصلی با عنوان «اعضای اوپک نباید تولید خود را افزایش دهند» منتشر کرد و به نقل از مهندس قاسمی نوشت: ایران از اعضای اوپک خواسته است تا برای جبران تحریم های نفت اروپا علیه ایران، تولید خود را افزایش ندهند.
 
این خبرگزاری به نقل از وزیر نفت ایران اعلام کرد: درخواست ایران با ارسال نامه ای به عبدالکریم لعیبی، وزیر نفت عراق و رئیس کنونی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) مطرح شده است.

در ادامه خبرگزاری فرانسه به نقل از مهندس قاسمی گزارش داد: ما از اعضای اوپک خواسته ایم تا به منافع دیگر اعضای این سازمان و قوانین همکاری میان کشورهای عضو احترام بگذارند.

این خبرگزاری به نقل از وزیر نفت ایران اعلام کرد: اتحادیه اروپا تسلیم فشارهای آمریکا شده است، ما امیدواریم اعضای این اتحادیه در تصمیم خود تجدید نظر کنند در غیر این صورت مردم این قاره باید بهای سنگینی برای تحریم نفت ایران بپردازند.

همچنین پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا در گزارشی به نقل از مهندس قاسمی اعلام کرد: ایران به طور قطع صدور نفت به برخی از کشورهای اروپایی را متوقف می کند و این شرایط در آینده شامل حال دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز می شود.

این شبکه خبری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بیشتر خریداران اصلی نفت ایران از تحریم نفت این کشور حمایت نکرده اند، چین که به طور میانگین روزانه 600 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند، از همراهی آمریکا و اتحادیه اروپا در تحریم نفت ایران امتناع ورزیده است.

شبکه خبری پرس تی وی ضمن پوشش کامل کنفرانس خبری وزیر نفت ایران، گزارشی با عنوان «ایران صادرات نفت به برخی از کشورهای اروپایی را متوقف می کند» را منتشر کرد.

در همین حال پایگاه اینترنتی روزنامه هندوستان تایمز نیز در گزارشی با عنوان « تحریم نفت فعالیت های هسته ای ایران را متوقف نمی کند» به نقل از مهندس قاسمی نوشت: ایران حتی اگر قادر به فروش یک قطره نفت هم نباشد، فعالیت های هسته ای خود را متوقف نمی کند.

این روزنامه به نقل از وزیر نفت ایران گزارش داد: در صورت قطع صادرات نفت ایران به اروپا، بازارهای جهانی نفت خام به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

شبکه خبری آی بی ان لایو هند و پایگاه خبری پاناروما ارمنستان به بررسی و تحلیل نشست خبری وزیر نفت ایران پرداختند.

همچنین روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، پایگاه های خبری ای جی آی ایتالیا، نیوز استریت تایمز مالزی، آر تی یی ایرلند، مانی کنترل، روزنامه هرالد دکارد هند، نزداک و صدای روسیه به تحلیل و بررسی سخنان وزیر نفت ایران در این نشست خبری پرداختند.

خبرگزاری اخلاص ترکیه، الجزیره قطر، خبرگزاری آلمان، نشریه پلاتس، خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری چین، شبکه ال.بی.سی، تلویزیون فونیکس چین، آنای مصر، آی.آر.بی آلمان، رویترز، روزنامه واشنگتن پست آمریکا، تلویزیون تی.آر.تی ترکیه، روزنامه یومیوری ژاپن، شبکه المنار لبنان، کیودوی ژاپن، تلویزیون آلمان، الکوت کویت، شبکه الیوم روسیه، الفرات، یو.پی.آی آلمان، آی.اس.پی فرانسه، بلادی عراق، شینهوا چین، تلویزیون کردستان عراق، روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا، آسوشیتدپرس، فایننشال تایمز و یک رسانه از کره شمالی نشست خبری امروز وزیر نفت را پوشش رسانه ای داده اند.
کد خبر 184260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =