موافقتنامه توسعه میدان نفتی چنگوله با یک شرکت داخلی امضا شد

شانا _ گروه نفت: موافقتنامه توسعه میدان نفتی چنگوله در غرب ایران با شرکت نفت و گاز دانا امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، موافقتنامه توسعه میدان نفتی چنگوله پیش از ظهر امروز (دوشنبه 17 بهمن) با حضور احمد قلعه بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به امضای ناجی سعدونی، مدیرعامل شرکت مهندسی و و توسعه نفت (متن) و مصطفی خویی مدیرعامل شرکت نفت و گاز دانا وابسته به گروه دانا انرژی رسید.

با امضای این موافقتنامه که ارزش آن بین 200 تا 250 میلیون دلار اعلام شده است، دو حلقه چاه موجود در این میدان تعمیر و تکمیل شده و در طرح تولید زودهنگام مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. همچنین حفاری دو حلقه چاه جدید در طرح تولید زودهنگام به منظور کسب اطلاعات و ارزیابی پتانسیل تولیدی این میدان برنامه ریزی شده است.

میدان نفتی چنگوله دارای 3.4 میلیارد بشکه نفت درجا با درجه API 22 است و برآورد شده است از اواخر سال 1393 به تولید زودهنگام برسد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اشتراک احتمالی میدان چنگوله با میدان نفتی آذر که خود از جمله میدان های مشترک کشور است، توسعه و بهره برداری هر چه سریعتر از میدان چنگوله در اولویت پروژه های در دست اجرای شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

میدان نفتی چنگوله در نزدیکی میدان نفتی آذر در بلوک نفتی اناران قرار دارد. با توسعه این میدان، دستیابی به ظرفیت تولید 60 هزار بشکه در روز امکان پذیرخواهد بود.

این بلوک در دماغه کوه های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق در قسمت جنوب غربی ایلام بین دو شهر مهران و دهلران قرار دارد.



 

کد خبر 184366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =