۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 184870
کویت هرساله نیازمند واردات گاز است

شانا _ گروه بین‌الملل: افزایش تقاضای برق کویت در تابستان و کمبود عرضه داخلی گاز نشان می‌دهد این کشور برای تامین خوراک نیروگاه‌های تولید برق خود هر ساله نیازمند واردات گاز است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، شرکت کویت پترولیوم (کی پی سی) روز گذشته (24 بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت به منظور پاسخگویی به نیازهای روبه رشد برق و مصرف سوخت بزرگ‌ترین پالایشگاه خود، سه محموله ال ان جی برای تحویل در آوریل آینده خریداری کرده است.

کویت در سال 2009 به منظور پاسخگویی به تقاضای برق داخلی، واردات ال ان جی را آغاز کرد و قراردادهای بلندمدتی نیز برای خرید گاز با شرکت انگلیسی-هلندی شل و ویتول سوئیس از سال‌های 2010 تا 2013 دارد.

جمال اللوقانی، معاون رئیس بازاریابی شرکت کی پی سی گفت: این شرکت به منظور مهیا شدن برای تابستان آینده، قراردادی برای خرید این سه تک محموله ال ان جی امضا کرده و پیش‌تر نیز درباره قراردادهای بلندمدتی با شرکت‌های شل و ویتول به توافق رسیده است.

وی بدون اشاره به نام فروشندگان ال ان جی گفت: دو محموله ال ان جی از یک شرکت بزرگ تجارت گاز و دیگری از یک صادرکننده بزرگ ال ان جی خریداری شده است.

کویت همجوار با بزرگ‌ترین صادرکننده ال ان جی جهان، قطر،‌ است اما این کشورها هنوز درباره قراردادهای بلندمدت ال ان جی به توافق نرسیده‌اند.

شرکت کویت پترولیوم همچنین اعلام کرد: این تک محموله‌های ال ان جی که حجم آنها بین 2 تریلیون و 800 میلیارد تا 3 تریلیون و 500 میلیارد بی تی یو (2.77 تا 3.47 میلیارد فوت مکعب) است با ارزان‌ترین قیمت‌های ممکن در بازار بین‌المللی خریداری شده است.

نخستین محموله وارداتی به کویت احتمال دارد اوایل ماه آوریل آینده در پالایشگاه مینا الاحمدی شرکت کی پی سی استفاده شود.

واردات ال ان جی شرکت کویت پترولیوم از 11 محموله در سال 2009 به 33 محموله در سال 2010 افزایش یافت زیرا کویت گاز کافی برای پاسخگویی به تقاضای برق در تابستان و کارخانه‌های شیرین سازی آب دریا ندارد.

کویت امیدوار است تولید گاز خود را تا سال 2030 با حدود 4 برابر افزایش به 4 میلیارد فوت مکعب در روز برساند تا تقاضای برق خود را که شاید دو برابر شود، تامین کند.

پایانه دریافت ال.ان.جی کویت، ظرفیت دریافت 500 میلیون فوت مکعب در روز گاز را دارد که برای رفع اوج تقاضای گاز فصل تابستان استفاده می‌شود.

کویت علاوه بر کمبود تولید داخلی گاز با کمبود زیرساخت‌های گازی نیز رو به روست؛ نهایت ظرفیت انتقال شبکه خط لوله گاز بخش بالادستی شرکت کی.او.سی به استثنای تاسیسات ترانزیت گاز در منطقه نیترال زوون (Neutral Zone) که با عربستان سعودی مشترک بوده، 900 میلیون فوت مکعب در روز است.

 

کد خبر 184870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =