پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی سی‌ان‌جی برگزار می‌شود

شانا _ گروه پالایش و پخش: پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت سی‌ان‌جی شهریور 91 با مشارکت شرکت ملی پخش و دیگر نهادهای مرتبط با این صنعت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت سی ان جی با هدف ارائه آخرین دستاوردهای عملی و تکنولوژیک صنعت سی ان جی به بازارهای داخلی و خارجی و بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی این صنعت و با حضور انجمن های جهانی و آسیایی برگزار خواهد شد.

مدیریت طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به عنوان متولی این طرح و با توجه به تجارب و شناخت نیازمندی های صنعت سی ان جی، هدایت راهبردی برگزاری این کنفرانس را سال آینده با هماهنگی سایر بخش های مرتبط با حوزه انرژی، به ویژه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور عهده دار می شود.

پنجمین دوره این کنفرانس همانند سال های گذشته از سوی بخش خصوصی برگزار می شود و شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران به عنوان حامی معنوی کنفرانس، هدایت راهبردی آن را به عهده خواهد داشت.

اولین جلسه هماهنگی کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت سی ان جی بعد از ظهر دیروز با حضور سجادی، قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و نمایندگان دیگر نهادهای مرتبط با این صنعت از جمله شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، انجمن صنفی سی ان جی، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و ... در محل ساختمان اصلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد.

به گزارش شانا، هم اکنون حدود 1830 جایگاه سی ان جی در کشور فعال و قرار است تا شش ماه آینده 460 جایگاه جدید نیز به این تعداد افزوده شود و شمار جایگاه های سی ان جی فعال در کشور تا پایان سال 91 به 2500 باب افزایش یابد، همچنین با توسعه صنعت سی ان جی در سال های اخیر، هم اکنون سهم 25 درصدی گاز طبیعی فشرده شده در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور محقق شده است.

کشورمان با داشتن بزرگ ترین ناوگان حمل و نقل با سوخت مصرف سی ان جی و بیش از دو هزار باب جایگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی)، قطب اصلی این سوخت پاک و جایگزین در منطقه و جهان است.

ایران چهارمین مقام جهان از نظر شمار جایگاه های سی ان جی پس از پاکستان، چین و آرژانتین است که با افزایش شمار جایگاه ها تا خرداد 90 به مقام قطعی دومی جهان دست خواهد یافت.

کد خبر 185036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =