شرایط استفاده بازنشستگان از تسهیلات رفاهی نفت اعلام شد

شانا _ گروه نفت: شرایط و ضوابط استفاده بازنشستگان صنعت نفت از امور رفاهی همچون تسهیلات باشگاهی، مجتمع‌های تفریحی – ورزشی و مسائل مربوط به سهام عدالت بازنشستگان تشریح شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، رئیس صندوق های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت  در باره مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان که مجاز به استفاده خدمات باشگاهی هستند، گفت: استفاده از خدمات باشگاهی منوط به داشتن امکانات و همکاری شرکت‌های تابعه دارای تاسیسات باشگاهی است.

عباس حاجی صادق رئیس صندوق های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت افزود: همچنین تعداد دفعات استفاده از غذای باشگاهی و سرویس‌های ورزشی و فرهنگی تابع مقررات عمومی بوده که در این خصوص از سوی تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی ابلاغ می‌شود.

حاجی صادق با اشاره به اینکه هر بازنشسته تنها مجاز به استفاده از تسهیلات باشگاهی شهر محل سکونت خود است، خاطرنشان کرد: در این زمینه همه اعضای خانواده باید از تسهیلات باشگاهی همان شهر استفاده کنند و در حال حاضر در شهرستان‌هایی که باشگاه خدمات رفاهی نفت وجود ندارد، وجه نقد جایگزین بن غذا شده است.

وی همچنین در خصوص استفاده از تورهای زیارتی - سیاحتی توضیح داد: شرکت در تورهایی که از یارانه مستقیم صندوق‌های بازنشستگی استفاده می‌شود، برای همه اعضای خانواده و بستگان درجه یک بازنشسته مجاز و رعایت و حفظ شئونات مذهبی،‌ اجتماعی و مقررات کشور جمهوری اسلامی و همچنین حفظ شئونات و مقررات مدنظر شرکت ملی نفت و مسئولان صنعت نفت در طراحی و اجرای تورها مورد تاکید است.

شرایط استفاده از تسهیلات مجتمع محمود آباد

این مقام مسئول با اشاره به چگونگی شرایط استفاده ازتسهیلات مجتمع محمود آباد اظهار کرد: توالی استفاده از سهمیه فصل محمودآباد به این صورت است که متقاضی باید در 5 سال گذشته از خدمات رفاهی (محمود آباد، زائرسرای مشهد، یارانه سفر) استفاده نکرده و همچنین توالی استفاده از سهمیه غیر فصل محمود آباد، متقاضی باید در 3 سال اخیر از محمود آباد و سفرهای یارانه‌ای برخوردار نشده باشد.

به گفته وی در مورد مدت زمان اقامت در محمود آباد، دوره‌ها متناوب بوده و از 3 تا 10 روز طراحی شده که بنا به اقتضای فصل از سوی خدمات اداری و اجتماعی تعیین و ابلاغ می‌شود. همراه داشتن کارت شناسایی و معرفی‌نامه امور بازنشستگی و شناسنامه افراد تحت تکفل  هنگام مراجعه به مجتمع الزامی است.

رئیس صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با بیان این‌که استفاده از تسهیلات سفر منحصر به بازنشسته و خانواده تحت تکفل وی بوده و همراه داشتن میهمان مستلزم هماهنگی قبلی و اخذ مجوز خدمات اداری و اجتماعی است، افزود: هزینه میهمان خارج از تعرفه محاسبه می‌شود و وسیله ایاب و ذهاب به عهده فرد متقاضی خواهد بود.

وی در خصوص استفاده کارمندان بازنشسته شرکت ملی نفت از استخر تصریح کرد: به کارمندان بازنشسته شرکت‌های ملی نفت، پتروشیمی و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سرانه ورزش تعلق می‌گیرد زیرا شرکت‌های فوق بودجه مربوطه را پرداخت کرده‌اند ولی هنوز مراحل پرداخت بودجه مربوط به شرکت ملی گاز نهایی نشده است.

به گفته وی، همراه داشتن میهمان در برنامه‌ها و تسهیلات که از یارانه مستقیم استفاده نمی‌کنند، منوط به رعایت مقررات خاص واحد ارائه کننده تسهیلات  است واستفاده از تسهیلات مذکور و خدمات اختیاری بوده و استفاده کنندگان لازم است با رعایت صرفه و صلاح فردی اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید در نظر داشت هیچ‌گونه بن غیر نقدی به بازنشستگان پرداخت نخواهد شد و بن سالی دوبار به صورت نقدی به حساب مستمری بازنشسته واریز  می‌شود.

شرایط سهام عدالت و پرداخت کسور بازنشستگی

وی در زمینه مسائل مربوط به سهام عدالت بازنشستگان صنعت نفت گفت: بازنشستگان واجد شرایط که در گذشته موفق به پر کردن فرم نشده‌اند، می‌توانند برای ثبت‌نام سهام عدالت از طریق دبیرخانه سهام عدالت وزارت اقتصاد و دارایی اقدام کنند که البته در حال حاضر برای بازنشستگان صنعت نفت عضو جدیدی پذیرفته نمی‌شود.

این مقام مسئول یکی دیگر از خدمات امور رفاهی بازنشستگان را پرداخت کسور بازنشستگی سهم کارمند عنوان و اظهار کرد: در رابطه با سوابق ارفاقی، کارگری شرکتی، اسارت، خدمت مقابل اشعه، سوابق خدمت جانبازان از سال 79 به بعد و نیزسوابق جبهه و استراحت، بستری جانبازان پرداخت کسور بازنشستگی سهم کارمند به عهده کارفرما  خواهد بود.

کد خبر 185380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =