شانا _ گروه بین‌الملل: شرکت آلمانی-اتریشی آی ال اف برنده مناقصه ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز این کشور از ایران شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیشن، شرکت آلمانی-اتریشی آی ال اف کانسالتینگ اینجینیرز (ILF Consulting Engineers) روز گذشته (15 اسفند) تایید کرد: این شرکت در حال ارائه مشاوره و برنامه‌ریزی در بخش توسعه فیزیکی خط لوله گازی ایران-پاکستان است.

رودیگر اوفوون، سخنگوی بخش نفت وگاز شرکت آی ال اف، روز گذشته با بیان این که مهندسان برنامه‌ریزی در حال فعالیت روی این پروژه گازی هستند، تاکید کرد: این شرکت فقط روی بخش پاکستانی خط لوله گازی ایران-پاکستان کار می‌کند.

اعجاز گوادری، معاون وزیر نفت پاکستان، یکشنبه گذشته (14 اسفند) گفته بود: پاکستان با پیشنهاد 250 میلیون دلار به شرکت آلمانی آی ال اف، ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران را به این شرکت واگذار کرده است.

به گفته وی، ساخت این خط لوله تا سال 2014 تکمیل خواهد شد.

اوفوون ارزش قرارداد شرکت آی ال اف را کمتر از 10 میلیون یورو اعلام کرد.

وی افزود: اجرای این پروژه یک سال و نیم تا 2 سال طول خواهد کشید، ضمن آن که احتمال دارد مراحل دیگری نیز پس از این مرحله وجود داشته باشد.

گوادری با بیان این که پاکستان خواهان تکمیل این پروژه گازی تا سال 2014 است، گفته بود: سال گذشته میلادی قرارداد مربوط به مطالعه و امکان سنجی ساخت این خط لوله به یک شرکت آلمانی واگذار شده بود.

پاکستان حدود 700 کیلومتر از خط لوله ایران-پاکستان را در مرزهای خود خواهد ساخت و ایران نیز 300 کیلومتر از این خط لوله را از ایرانشهر به مرزهای پاکستان در بندر چابهار مرتبط خواهد کرد.

طبق قرارداد، ایران از فروردین 1393 (2014 میلادی) روزانه 21 میلیون و 500 هزار متر مکعب و سالانه 7.8 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر می کند.

کد خبر 186028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =