تلاش برای افزایش توان تولید چاه های فرسوده نفت با استفاده از توان داخل

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت طوبا از تشکیل کنسرسیوم مشترک میان انستیتو نفت تهران و دو شرکت زیرمجموعه فراب به منظور افزایش توان تولید چاه های فرسوده نفت خبرداد.

علیرضا عباس قلی زاده، مدیرعامل شرکت طوبا، در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که این شرکت در سه حوزه صنعت نفت فعالیت می کند، گفت: هم اکنون انواع پمپ های سرچاهی (ESP) و درون چاهی (SRP) از سوی این شرکت به بازار عرضه و از این محصولات به منظور افزایش تولید چاه های نفت استفاده می شود.

وی افزود: با توجه به کاهش فشار چاه های نفت کشور، نیاز به این محصول در حال افزایش است و در نظر داریم در آینده نزدیک با تولید این محصول، چرخه طراحی و تولید آن را در کشور فراهم کنیم.

عباس قلی زاده با اشاره به تشکیل کنسرسیوم مشترک میان دو شرکت ناردیس و طوبا (دو شرکت زیرمجموعه های هلدینگ فراب) به همراه انستیتو صنعت نفت تهران تصریح کرد: در این پروژه مشترک، شرکت ملی نفت یک میدان کاهش تولید یافته را به این کنسرسیوم تحویل می دهد و انستیتو نفت تهران با مطالعه مخزن، نوع پمپ مورد نیاز آن را مشخص می کند؛ شرکت طوبا این پمپ را تامین کرده است و درنهایت از سوی شرکت نارسیس این پمپ روی دکل نفتی نصب می شود.

به گفته وی، با نصب این پمپ، نفت بیشتری از چاه نفتی پمپاژ می شود و تولید آن به میزان قابل قبول می رسد.

عباس قلی زاده با بیان این که تولید این نوع پمپ ها از جمله برنامه های آتی شرکت است، تصریح کرد: با توجه به نام گذاری سال 941 به عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در صورتی که موانع اصلی تولید برداشته شود و به تولید کنندگان داخلی اعتماد و زمینه های تشویقی برای این گروه فراهم شود، می توان به رشد و توسعه ملی و افزایش بهره وری تولیدات داخل امیدوار بود.
 

کد خبر 187804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =