بارگیری پایه سکوی 4 هزار تنی میدان نفتی فروزان آغاز شد

خرمشهر _ شانا _ گروه نفت: عملیات بارگیری و حمل نخستین جکت میدان نفتی فروزان به وزن حدود چهار هزار تن امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا از خرمشهر، عملیات بارگیری جکت 6 پایه میدان نفتی فروزان امروز از یارد خرمشهر به سمت آب های نیلگون خلیج فارس آغاز شد.

این جکت 55 متری دارای 3987 هزارتن وزن است و شمع ان نیز 1494 تن وزن دارد که قرار است در عمق 47 متری خلیج فارس نصب شود.

همچنین نفوذ شمع های این جکت در عمق 72 متری آب خواهد بود و عملیات حمل و بارگیری این جکت 6 پایه10 روز به طول خواهد انجامید. پس از 5 روز عملیات شمع کوبی در خلیج فارس آغاز شده و عملیات نصب جکت انجام خواهد شد.

برای ساخت این جکت 493 هزار نفر ساعت فعالیت انجام شده است و اولین جکت6 پایه ای است که در شرکت تاسیسات دریایی ایران ساخته شده است.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره پیش از این گفته بود: تولید میدان مشترک نفتی فروزان با اجرای برنامه توسعه از سال آینده 20 درصد افزایش خواهد یافت.

محمود زیرکچیان زاده اظهار کرده بود: ایران و عربستان بیش از 40 سال است که در یک فضای بسیار خوب بین المللی در محدوده خود به اکتشاف توسعه و تولید می پردازند و هر دو کشور در چارچوب های مثبت بین المللی  فعالیت می کنند.

به گزارش شانا، میدان نفتی فروزان که در 100 کیلومتری جنوب غربی جزیره خارگ واقع شده در سال 1345 با ذخیره نفت درجا به میزان دو میلیارد و 309 میلیون بشکه کشف شده است. این میدان با میدان مرجان عربستان مشترک است.

کد خبر 188326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =