قرارداد توسعه میدان های نفت و گاز هفتگی امضا می شود

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: روند امضای قراردادها و موافقتنامه های توسعه میدان های نفت و گاز کشور امسال نیز همانند سال گذشته ادامه می یابد

به گزارش خبرنگار شانا، احمد قلعه بانی امروز (سه شنبه 12 اردیبهشت) در آیین امضای موافقتنامه توسعه فاز دو میدان منصوری با اشاره به این که هر هفته یکی از میدان های مستقل یا مشترک کشور را به مرحله قرارداد یا عقد موافقتنامه خواهد رسید، افزود: سال گذشته حدود 25 میلیارد دلار قرارداد و موافقتنامه منعقد کردیم و پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز به همین میزان قرارداد امضا کنیم.

به گفته او طرح ها و میدان هایی که قراردادهای آنها سال گذشته امضا شده است، در حالت خوش بینانه ظرف 2 تا 3 سال آینده به بهره برداری می رسند.

معاون وزیر نفت همچنین از آغاز تولید نفت از میدان های خشت و سروستان و سعات آباد در سال جاری خبر داد و افزود: با بهره برداری از این میدان ها 45 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده می شود.

قلعه بانی یادآور شد: تولید نفت کشور تا پایان برنامه پنجم باید به 5 میلیون و 100 هزار بشکه و تولید گاز به هزار و 400 میلیون مترمکعب در روز برسد.

کشف میدان های جدید پس از قطعی بودن نتایج اکتشاف اعلام می شود

وی درباره اکتشاف های جدید در مناطق گوناگون کشور نیز گفت: آنچه سال گذشته و پیش تر درباره کشفیات جدید اعلام کردیم، براساس نتایج قطعی بوده است و در سال جاری نیز هر زمان به نتایج قطعی دست پیدا کنیم، آن را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 188404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =