هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا 2 ماه آینده بورسی می شود

شانا _ گروه پتروشیمی: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با تکمیل مراحل پذیرش و تکمیل مدارک تا دو ماه آینده وارد بورس خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز(سه شنبه 12 اردیبهشت) در یک نشست خبری درباره آخرین وضعیت ورود هلدینگ خلیج فارس به بورس به خبرنگار شانا گفت: پذیرش این هلدینگ آخرین مراحل اجرایی را طی می کند و پیش بینی می شود تا دو ماه دیگر به طور کامل مدارک مورد نیاز تکمیل و هلدینگ خلیج فارس به طور کامل پذیرش شود.

دکترعلی صالح آبادی افزود: سازمان بورس آماده همکاری با وزارت نفت برای عرضه نفت خام، نفت کوره و بنزین در بورس کالاست، ضمن آن که تمام زیر ساخت های لازم برای عرضه آماده است و مذاکره با شرکت ملی نفت ایران همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای عرضه اوراق سلف نفتی آماده است و هر زمان که وزارت نفت قصد انتشار اوراق سلف را داشته باشد، سازمان بورس و بورس کالای ایران آماده همکاری هستند.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار حجم تامین مالی بازار سرمایه در سال 90 را 10 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: این حجم تامین مالی از طریق افزایش سرمایه، انتشار اوراق مشارکت و اجاره در بازار سرمایه انجام شده است.

سخنگوی سازمان بورس گفت: 201 شرکت جدید در سال 90 همسو با اجرای ماده 99 قانون پنجم توسعه نزد این سازمان به ثبت رسیدند.

رئیس سازمان بورس ارزش بازار بورس تهران سال گذشته را 128 هزار و 250 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این شاخص رشدی 4/15 درصدی را نسبت به ابتدای سال 90 از سر گذراند.

وی به رشد چهار درصدی ارزش معاملات بورس تهران در سال 90 اشاره کرد و افزود: ارزش معاملات این بورس، سال گذشته به 22 هزار و 543 میلیارد تومان رسید که کاهش معاملات عمده و سهام عدالت، مهم ترین دلایل رشد کم این شاخص بود.

رئیس سازمان بورس گفت: دفعات معاملات بورس تهران سال گذشته با رشدی 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم چهار میلیون و 378 هزار دفعه رسید.

وی تعداد دفعات معاملات شرکت فرابورس در سال 90 را یک میلیون و 495 هزار دفعه اعلام کرد و افزود: این رقم رشدی 390 درصدی را در سال گذشته تجربه کرد که گسترش سطح دسترسی مردم به بازار سرمایه از طریق معاملات بر خط (آنلاین) مهم ترین دلیل این افزایش بوده است.

صالح آبادی ارزش معاملات نقدی بورس کالا در سال 90 را 17 هزار میلیارد تومان خواند و گفت : معاملات قراردادهای آتی سکه با رشدی 2591 درصدی به بیش از 13 هزار میلیارد تومان رسید.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به تصویب دستورالعمل انتشار اوراق مرابحه و قرض الحسنه گفت : در صورت درخواست شرکت ها، این اوراق جدید امسال در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر گفت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه صنعت مالی خاورمیانه روز 19 اردیبهشت ماه جاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه و بانک مرکزی در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار می کند.

وی افزود : تاکنون حضور 251 شرکت در این نمایشگاه قطعی شده و از رشد 65 درصدی مشارکت کنندگان برخوردار است.

صالح آبادی با بیان این که 13 نهاد و کشور خارجی در ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه حضور خواهند داشت، گفت : این نمایشگاه با 80 درصد افزایش فضای نمایشگاهی (24 هزار متر مربع) به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد که امیدواریم میزبان شایسته ای برای مشارکت کنندگان داخلی و خارجی باشیم. 

کد خبر 188434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =