ثبت نام اینترنتی طرح نقدی خودروهای فرسوده آغاز شد

شانا _ گروه پالایش و پخش: معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از آغاز ثبت نام اینترنتی طرح نقدی (بدون جایگزین) خودروهای فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، امیررضا رجبی صبح امروز (17 اردیبهشت) در نشست خبری که در محل این ستاد برگزار شد، گفت: این طرح شامل خودروهای فرسوده مدل 1356 تا 1368 است که پیش ثبت نام خودروهای فرسوده سواری شخصی مدل های 1366 تا 1368 و معادل میلادی آن ها از روز یکشنبه (17 اردیبهشت) آغاز شده است.

وی تاکید کرد: ثبت نام از طریق سایت www.nosazin.net انجام خواهد شد و متقاضیان می توانند پس از مراجعه به سایت و ثبت اطلاعات شخصی و خودرویی در سایت، کد رهگیری پیش ثبت نام را دریافت کنند که در صورت صحت اطلاعات شخصی و خودرویی، ظرف 72 ساعت پیامک تائید ثبت نام که حاوی شماره سریال 10 رقمی است، برای متقاضیان ارسال

امیررضا رجبی تصریح کرد: پلاک منطقه (ایران) و یا دارای گواهی تسجیل راهور ناجا، مدل خودروی فرسوده 1356 تا 1368 شمسی و میلادی معادل آن، سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده و یا دارای وکلالت بلاعزل از مالک و قابلیت تردد از جمله شروط پذیرش خودروی فرسوده در مرکز اسقاط و  دریافت ارزش گواهی اسقاط است.

وی افزود: هم اکنون حدود 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که حدود 330 هزار دستگاه سواری شخصی فرسوده آن مشمول این طرح می شود که از زمان تائید خودرو در مرکز اسقاط ظرف یک هفته ارزش گواهی اسقاط به حساب آن ها واریز خواهد شد و در صورت استقبال دارندگان خودروهای فرسوده از سال سال آینده اسقاط خودروهای سواری شخصی به روز خواهد شد.

رجبی اظهار داشت: ثبت نام اینترنتی خودروهای فرسوده شامل این طرح از طریق مراکز اسقاط نیز قابل انجام است و دارندگان این خودروها می توانند از طریق 125 مرکز اسقاط در سراسر کشور که آدرس آن ها در سایت اینترنتی طرح موجود است، به صورت رایگاه نسبت به ثبت نام حضوری خودروی فرسوده خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: دارندگان خودروهای فرسوده با یک کد ملی حداکثر دوبار می توانند در سایت ثبت نام کنند و مشخصات خودروی فرسوده باید با بانک اطلاعاتی شماره گذاری پلیس راهور ناجا همخوانی داشته باشد.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: سقف ارزش گواهی اسقاط برای خودروهای شخصی مدل 1356 تا 1358 حدود یک میلیون تومان و برای خودروهای فرسوده 1358 تا 1368 حدود یک و نیم میلیون تومان است که این ارقام به تدریج کاهش خواهد یافت.

کد خبر 188618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =