تولید آزمایشی اسید نیتریک در پتروشیمی کارون آغاز شد

شانا _ گروه پتروشیمی: واحد اسید نیتریک پتروشیمی کارون با ظرفیت تولید سالانه 88 هزار تن اسید نیتریک 64 درصد به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اعلام این مطلب گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ظرفیت تولید این محصول در کشور 88 هزار تن افزایش یافت.

سید جواد احمدی افزود: تولید اسید نیتریک با چنین غلظت و کیفیتی برای اولین بار است که در کشور صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: اسید نیتریک از جمله مواد اولیه اصلی در تولید محصول اصلی مجتمع (تولوئن دی ایزوسیانات) است و با بهره‌برداری از این واحد، ضمن کاهش قابل توجه هزینه‌های پتروشیمی کارون، نیاز بخش بزرگی از بازار داخلی نیز تامین خواهد شد.

احمدی با اشاره به این که اسید نیتریک در صنایع شیمیایی، تولید کودهای شیمیایی، صنایع فلزی، خالص سازی و فرایند تولید طلا کاربرد دارد، تاکید کرد: خوراک موردنیاز واحد اسید نیتریک روزانه 57 تن آمونیاک است که از پتروشیمی رازی تامین می شود.

به گزارش شانا، شرکت پتروشیمی کارون یکی از شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر و نخستین شرکتی است که با هدف جلب سرمایه خارجی در توسعه صنایع شیمیایی کشور پس از تصویب قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و به منظور وارد کردن فناوری تولید ایزوسیانات‌ها که از جمله مواد پتروشیمی ویژه به شمار می‌روند، با مشارکت شرکت کماتور سوئد و هانزاشیمی آلمان در سال 1380 تاسیس شده است.

کد خبر 189858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =