تحریم های یکجانبه غرب علیه نفت ایران در نشست 161 اوپک مطرح می شود

شانا _ گروه بین الملل: وزیر نفت ونزوئلا از طرح موضوع تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا در نشست 161 سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری داوجونز از وین، رافائل رامیرز سه شنبه (23 خرداد) اعلام کرد: ونزوئلا  موضوع تحریم های یکجانبه آمریکا و غرب علیه نفت خام ایران را در نشست فردا (پنج شنبه 25 خرداد) مطرح می کند.

وی افزود: در جریان نشست اوپک در پشت درهای بسته ما باید درباره همبستگی میان اعضای اوپک بحث و گفت و گو کنیم.
 
وزیر نفت ونزوئلا گفت: وضع چنین تحریم های یکجانبه ای دخالت در بازار های آزاد جهانی نفت خام است و عواقب بدی خواهد داشت.
 
رامیرز همچنین از افزایش عرضه نفت خام تعدادی از کشورهای اوپک حوزه خلیج فارس انتقاد کرد.
 
عربستان سعودی در ماه اخیر تولید خود را به طور یک جانبه افزایش داده است، به طوری که تولید نفت این کشور در ماه آوریل به رقم روزانه 10 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده بود، همچنین کویت و امارات نیز افزایش عرضه داشته اند.

وزیر نفت ونزوئلا تصریح کرد: ما معتقدیم اعضای اوپک در نشست فردا باید سقف تولید گروهی روزانه 30 میلیون بشکه را همچنان تثبیت کنند و هم اکنون دلیلی برای افزایش تولید وجود ندارد.
 
رامیرز همچنین گفت: ما از مازاد عرضه موجود در بازارهای جهانی نفت خام نگران هستیم و در نشست اوپک از کشورهایی که افزایش تولید داشته اند می خواهیم تا این روند را متوقف کنند.

وی ادامه داد: افت قیمت های جهانی نفت خام ظرف سه ماه گذشته برای تولید کنندگان بسیار خطرناک است.

اعضای اوپک فردا (پنج شنبه 25 خرداد) به منظور بررسی سیاست های تولید خود در نیمه دوم سال جاری میلادی در یکصد و شصت و یکمین نشست این سازمان در وین اتریش گردهم می آیند.


کد خبر 190698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =