شانا _ گروه نفت :ما از فرصت های تحریم استفاده کردیم و تا سال قبل، وارد کننده بنزین و نفت گاز بودیم اما امروز صادرکننده این محصولات هستیم؛ این نتیجه تحریم است.

به گزارش شانا،مهندس ‌رستم قاسمی که در وین اتریش به سر می برد در حاشیه پنجمین همایش بین المللی اوپک درجمع خبرنگاران درپاسخ به سوال یک خبرنگار درباره سطح تولید نفت ایران گفت: ایران دارد سطح قبل را تولید می کند، قبلا هم اعلام کردیم که تحریم هم فرصت است و هم تهدید.

وی افزود: ما از فرصت های تحریم استفاده کردیم و تا سال قبل، وارد کننده بنزین و نفت گاز بودیم اما امروز صادرکننده این محصولات هستیم؛ این فرصتی است که تحریم ایجاد کرده است، ضمن اینکه بازار بدون نفت ایران نمی تواند دوام بیاورد.

قاسمی تصریح کرد: درباره توسعه صنعت نفت قبلا شرکت های خارجی زیادی در ایران بودند و ایران نیز بخشی از درآمد خود راصرف واردات تجهیزات می کرد اما امروز هیچ شرکت خارجی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران به صادرکننده تجهیزات نفتی تبدیل شده است

وی با تاکید بر اینکه همه تجهیزات را خودمان می سازیم و همه پیمانکاران ایرانی در اجرای طرح های عظیم صنعت نفت کار می کنند، گفت: حال با تحریم ها ، چه کسی بازار خود را از دست داده است؟

قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران راجع به اضافه تولید راضی بوده و از کاهش قیمت نگران نیست، افزود: با دوستانمان همفکری کردیم و در جلسه بعدازظهر در این باره تصمیم می گیریم و دربیانیه اوپک آن را اعلام می کنیم.

 

 

کد خبر 190734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =