تلاش هند برای مقابله با تحریم بیمه ای نفت ایران

شانا _ گروه بین الملل: هند در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا، تلاش های خود را برای پوشش بیمه ای نفتکش های حامل نفت خام ایران شتاب می بخشد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال از دهلی نو، با نزدیک شدن به آغاز تحریم های اتحادیه اروپا، هند در حال شتاب بخشی به تلاش های خود برای پوشش بیمه ای نفتکش هایی است که نفت خام ایران را به این شبه قاره وارد می کنند.

این تلاش ها پس از آن صورت می گیرد که هند موفق شد در کنار ژاپن، کره جنوبی و چند کشور دیگر، از تحریم های آمریکا برای صنعت نفت ایران معاف شود.

جی سی چاتورودی، مشاور وزیر نفت هند اعلام کرد وزارت نفت این کشور از وزارت دریانوری آن خواسته است به پالایشگران اجازه دهد برای واردات نفت از ایران، از نفتکش های ایرانی استفاده کنند.

سازکار کنونی واردات نفت هند به گونه ای است که امتیازهای برای کشتی رانان هندی در نظر می گیرد تا از صنعت داخلی کشتی رانی این کشور حمایت کند.

اگر پالایشگران هندی بتوانند از نفتکش های ایرانی استفاده کنند، دیگر مسئولیتی برای تضمین پوشش بیمه ای محموله های نفتی نخواهند داشت.

چاتوردی گفت: وزارت کشتی رانی در حال بررسی تقاضای ماست.

وی همچنین اعلام کرد وزارت نفت از وزارت دارایی خواسته است شرکت بیمه گر دولتی جنرال اینشورنس را وادار کند نفتکش های هندی وارد کننده نفت خام هند را در پوشش بیمه ای خود قرار دهد.

وزارت نفت هند همچنین برای ارائه تضمین های دولتی برای کشتی های هندی وارد کننده نفت خام از ایران تلاش می کند.

این مشاور ارشد گفت: ما خود را برای احتمال های مختلف آماده می کنیم و همه تلاش ها را به کار می بندیم تا عرضه نفت با مشکلی رو به رو نشود.

دیگر کشورهای آسیایی واردکننده نفت ایران نیز تلاش هایی برای مقابله با تحریم ها داشته اند و دولت ژاپن در ماه جاری میلادی، لایحه بیمه محموله های نفتی ایران را به پارلمان این کشور تقدیم کرد.

جیپال ردی، وزیر نفت هند نیز گفت: ما به واردات نفت از ایران ادامه می دهیم و همه راه های مشروع برای تضمین این مسئله را به کار خواهیم بست.

بنابر اعلام بی پی، هند چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان است و به گفته محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، دومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می آید.

کد خبر 191192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =