نیروگاه مرکزی غرب کارون با توربین های ساخت داخل راه اندازی می شود

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت مپنا از ساخت و راه اندازی نیروگاه مرکزی غرب کارون با توربین های ساخت داخل خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس علی آبادی ظهر امروز (یکشنبه 4 تیر) در حاشیه مراسم امضا قرارداد ساخت نیروگاه مرکزی منطقه غرب کارون با تاکید بر این که توربین های بومی این نیروگاه در مقایسه با توربین های مشابه از راندمان بالاتری برخوردار هستند، گفت: با ساخت و راه اندازی این نیروگاه چهار میدان نفتی از برق آن بهره مند می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی فاز نخست این نیروگاه ظرف 15 ماه آینده رکورد خوبی از ساخت نیروگاه در شرکت مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) به ثبت برسد.

علی آبادی سرمایه مورد نیاز برای ساخت نیروگاه مرکزی غرب کارون را 350 میلیون یورو دانست و افزود: سعی می شود 25 درصد از این رقم آورده نقدی مپنا باشد و مابقی رقم سرمایه مورد نیاز نیز از سوی بانک ها تامین شود.

به گزارش شانا، قرارداد ساخت نیروگاه مرکزی غرب کارون بعد از ظهر امروز میان شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و شرکت مپنا امضا شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی مرکزی غرب کارون قرار است با توان تولید 484 مگاوات برق در 3 فاز ساخته شود. فاز نخست این نیروگاه 15 ماه پس از انعقاد قرارداد، فاز دوم 18 ماه و فاز سوم 32 ماه پس از انعقاد قرارداد راه اندازی می شود.

هزینه احداث هر 3 فاز این نیروگاه 350 میلیون یورو برآورد شده است که شرکت متن به عنوان پیش پرداخت 30 میلیون یورو از این میزان را از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

طبق قرارداد، خرید برق از این نیروگاه که به مدت 20 سال از سوی شرکت ملی نفت تضمین شده است.

پیش بینی شده است تا زمان احداث 450 نفر که حدود دو سوم از آنها از نیروهای بومی هستند و در زمان بهره برداری نیز 150 نفر که نیمی از آنها بومی خواهند بود، در این طرح مشغول به کار شوند.

فعالیت های اجرایی نیروگاه مرکزی غرب کارون که شامل تامین زمین، احداث همه خطوط انتقال برق از نیروگاه به واحدهای مصرفی، آبرسانی از طریق رودخانه های کرخه و کارون و تامین سوخت گاز از سوی شرکت متن انجام شود.

نیروگاه مرکزی غرب کارون در 50 کیلومتری غرب اهواز در جنوب میدان نفتی جفیر و در مجاورت طرح ان جی ال 3200 ساخته می شود.
 

کد خبر 191232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =