بیانیه ۲۲۰ نماینده ملت برضد تحریم نفتی ایران

شانا ـ گروه نفت: نظام جمهوری اسلامی ایران باتوجه به کارشکنی هایی که در ۳۰ سال گذشته از سوی برخی کشورهای غربی اعمال شده، همچنان مقاوم است و زیر بار این سلطه گری ها نمی رود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۳ تیر) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان را در پی تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا که در ۵ بند تنظیم شده به شرح زیر قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم نفتی ایران تصمیمی ظالمانه است و نشاندهنده دشمنی و عناد این کشورها با ملت ایران است.

نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به کارشکنی هایی که در ۳۰ سال گذشته توسط برخی کشورهای غربی اعمال شده همچنان مقاوم است و زیر بار این سلطه گری ها نمی رود.

استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای براساس قوانین NPT و آژانس بین المللی انرژی اتمی حق تمامی کشورها بوده که این تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم نفتی ایران برخلاف موازین بین‌المللی و NPT است.

ملت ایران همواره تحریم ها را به یک فرصت تبدیل کرده و توانسته از این تحریم ها برای خود موقعیت های متعددی برای پیشرفت ایجاد کند.

اتحادیه اروپا بداند که بازرگانان و تجار ایرانی تمایلی به تجارت با آنها ندارند بلکه بازرگانان اتحادیه اروپا هستند که از این تحریم ها متضرر می شوند.
 

کد خبر 191764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =