اهواز _ شانا _ گروه نفت: به همت کارشناسان شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت کمرشکن ویژه حمل دستگاه لوله مغزی سیار طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در گفت و گو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب این باره توضیح داد: این کمرشکن در مدت دو ماه با همکاری بخش خصوصی و با استفاده از نرم افزارهای رایانه‌ای پیشرفته طراحی و ساخته شد.

مهندس مراد کمالی گفت: با توجه به بالا بودن وزن تجهیزات لوله مغزی، همچنین کوهستانی و سخت گذر ‌بودن مسیرهای دسترسی به چاه ‌های نفتی، این کمرشکن به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که علاوه بر  استحکام بالا و تحمل بار سنگین برای تردد در سخت ترین مسیرهای مناطق، توان عملیاتی بالایی داشته باشد.

وی افزود: به این منظور برای افزایش کارایی دستگاه ،تغییراتی انجام شد که از جمله آن کاهش ارتفاع محل نصب ریل دستگاه برای افزایش دید اپراتور در حین عملیات درون چاهی، استفاده از سیستم ترمز ای.بی.اس (ABS) جهت افزایش ضریب ایستایی دستگاه در مناطق لغزنده  و استفاده از میله موج‌گیر (torsion bar) برای پایداری کمرشکن در پیچ ها است. 

کمالی ادامه داد: نصب راهروهای اطراف کمرشکن برای رفت و آمد افراد پیرامون تجهیزات در زمان عملیات درون چاهی، طراحی سیستم تعلیق جهت تردد در جاده‌های شنی و سخت گذر و طراحی و نصب جک های هیدرولیکی برای پایداری دستگاه در حین عملیات درون چاهی، از دیگر تغییراتی است که در دستگاه جدید مورد توجه قرار گرفته و در نمونه های قبلی وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت هزینه ساخت این کمرشکن را 780 میلیون ریال خواند و گفت: تجهیزات نصب شده بر روی این کمرشکن تا حدودی کار دکل های حفاری تعمیراتی را انجام می‌دهد که از مزیت‌های آن می توان به کوتاه کردن زمان تعمیرات درون چاهی و کاهش هزینه تعمیراتی چاه‌ها اشاره کرد.

شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت یکی از شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است  که با در اختیار داشتن 2 هزار و 900 دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین، اتوبوس و مینی بوس و ماشین آلات سیار و ساختمانی و دستگاه های منحصر به فرد عملیات ویژه خطوط لوله، یکی از عوامل مؤثر در نگهداشت توان تولید محسوب می شود.

کد خبر 192456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =