مشکل بیمه معاملات نفتی ایران و هند حل می شود

شانا _ گروه بین الملل: با ارائه پوشش بیمه ای با پشتیبانی دولت هند، نفتکش های هندی قادر خواهند بود به انتقال محموله های نفتی ایران به شبه قاره ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، هند، سومین خریدار بزرگ نفت خام ایران، با ارائه بیمه تضمین شده از سوی دولت به نفتکش های حامل نفت خام جمهوری اسلامی، امکان ادامه معاملات نفتی دو کشور را فراهم می کند.

سابیاساچی هاجارا، رئیس شرکت کشتی رانی هند اعلام کرد پس از توافق بیمه گران هندی برای پوشش بیمه ای هر محموله نفتی ایران تا سقف 100 میلیون دلار، خدمات نفتکش های هندی به ایران به زودی از سر گرفته می شود.

از سر گیری خدمات نفتکش های هندی سبب می شود تلاش های غرب برای اختلال در معاملات نفتی ایران و هند خنثی شود و پالایشگران هندی، از جمله شرکت منگلور ریفاینری اند پتروکمیمالز (ام آر پی ال) بتوانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

طبق اعلام اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنعت هند، ایران در سال مالی منتهی به مارس سال جاری میلادی، چهارمین تأمین کننده بزرگ نفت خام شبه قاره بوده است.

به گفته محمدعلی خطیبی، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، عزم مشتریان نفت خام ایران برای ادامه تجارت نفتی خود با تهران سبب شده است تا این کشورها با انجام مذاکرات و یافتن راه حل های جایگزین، شرایط را به حال عادی بازگردانند.

پیش از این، چین و ژاپن، دیگر مشتریان بزرگ نفت خام ایران نیز راه هایی برای دور زدن تحریم های مالی و نفتی آمریکا و اتحادیه اروپا پیدا کرده بودند.

هند با مصرف روزانه سه میلیون و 473 هزار بشکه نفت خام در سال گذشته میلادی، پس از آمریکا، چین و ژاپن، چهارمین مصرف کننده بزرگ این کالا در جهان به شمار می آید.

کد خبر 193336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =