سرپرست پروژه های نیروگاهی غرب کارون در شرکت متن منصوب شد

شانا _ گروه نفت: نادر قربانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران (متن)، مهدی نجاریان را به عنوان سرپرست پروژه های نیروگاهی غرب کارون در شرکت متن منصوب کرد.

به گزارش شانا، نجاریان هم اکنون سرپرست پروژه های میدان نفتی جیفر و میدان گازی سلمان نیز هست که با حفظ این سمت ها به عنوان سرپرست پروژه های نیروگاهی غرب کارون نیز منصوب شده است.

منطقه غرب کارون یکی از مناطق نفت خیز مهم کشور است که تیر ماه سالجاری قرارداد ساخت یک واحد نیروگاهی برای تامین برق میدان های مستقر در این منطقه از سوی شرکت های مپنا (پیمانکار) و متن (کارفرما) امضا شده است.

این نیروگاه که قرار است به صورت متمرکز ساخته شود، مزیت های بسیاری دارد؛ از جمله این که از پراکنده کاری در این حوزه جلوگیری می کند. طبق برآورد های اولیه نیروگاه متمرکز غرب کارون برق میدان هایی چون یادآوران، آزادگان شمالی و جنوبی، جیفر و بند کرخه را تامین می کند.

روش ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی مرکزی غرب کارون به صورت B.O.O و قرار است با توان تولید 484 مگاوات برق در 3 فاز ساخته شود. فاز نخست این نیروگاه 15 ماه پس از انعقاد قرارداد، فاز دوم 18 ماه و فاز سوم 32 ماه پس از انعقاد قرارداد راه اندازی می شود.

هزینه احداث هر 3 فاز این نیروگاه 350 میلیون یورو برآورد شده است که شرکت متن به عنوان پیش پرداخت 30 میلیون یورو از این میزان را از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

طبق قرارداد، خرید برق از این نیروگاه که به مدت 20 سال از سوی شرکت ملی نفت تضمین و پیش بینی شده است تا زمان احداث 450 نفر که حدود دو سوم از آنها از نیروهای بومی هستند و در زمان بهره برداری نیز 150 نفر که نیمی از آنها بومی خواهند بود، در این طرح مشغول به کار شوند.

فعالیت های اجرایی نیروگاه مرکزی غرب کارون که شامل تامین زمین، احداث همه خطوط انتقال برق از نیروگاه به واحدهای مصرفی، آبرسانی از طریق رودخانه های کرخه و کارون و تامین سوخت گاز از سوی شرکت متن انجام شود.

نیروگاه مرکزی غرب کارون در 50 کیلومتری غرب اهواز در جنوب میدان نفتی جفیر و در مجاورت طرح ان جی ال 3200 ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران (متن) همچنین در حکمی جداگانه رضی طباطبایی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست میدان نفتی مسجد سلیمان، به سمت مشاور مدیرعامل منصوب کرده است.

کد خبر 193392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =