هند نفت خام ایران را با بیمه و نفتکش های ایرانی وارد می کند

شانا _ گروه بین الملل: شرکت پالایشگر هندوستان پترولیوم در نظر دارد محموله های نفت خام خریداری شده از ایران در ماه اوت را با استفاده از بیمه و نفتکش های ایرانی وارد کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بی. کی. نامدئو، مدیر عامل شرکت پالایشگر هندوستان پترولیوم اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد در ماه اوت روزانه حدود 99 هزار و 300 بشکه نفت خام از ایران خریداری کند.

با وجود تحریم های نفتی و بیمه ای غرب علیه ایران، پالایشگران هندی همچنان خواهان ادامه تجارت نفتی خود با تهران هستند.
دولت هند پیش از این با اصلاحات گسترده در مقررات کشتی رانی، همچنین افزایش پویایی بیمه گران داخلی، برای تضمین ادامه واردات نفت پالایشگران این کشور از ایران تلاش کرده بود.
 
دولت هند به بیمه گران دولتی این کشور اجازه داده است برای کشتی های حامل نفت خام ایران، به طور محدود پوشش بیمه ای ارائه کنند.
 
هند پیش تر موفق شده بود در فهرست کشورهای معاف از تحریم های مالی آمریکا برای خریداران نفت ایران قرار گیرد.
بنابر اعلام اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنعت هند، ایران در سال مالی منتهی به مارس سال جاری میلادی، چهارمین تأمین کننده بزرگ نفت خام شبه قاره بوده است.
 
تحریم های اتحادیه اروپا، انحصار بیمه گران غربی در بیمه های دریانوری را به شدت به چالش کشیده است؛ به گونه ای که چین و هند، دو مشتری عمده نفت ایران، خواهان استفاده از نفتکش های ایرانی شده اند تا دیگر به بیمه اروپایی ها نیازمند نباشند.
 
محمد علی خطیبی، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران پیش تر در گفت و گو با خبرنگار شانا در این باره اعلام کرده بود: پیش تر بیمه محموله های نفتی در انحصار شرکت های بیمه گر غربی بود اما هم اکنون با توجه به فعال شدن شرکت های بیمه داخلی و فعال شدن بیمه های کشورهای خریدار نفت خام ایران، این انحصار شکسته و این موضوع سبب کاهش درآمد شرکت های بیمه گر غربی شده است.
 
وی همچنین تصریح کرده بود: عزم مشتریان نفت خام ایران برای ادامه تجارت نفتی خود با تهران سبب شده است تا این کشورها با انجام مذاکرات و یافتن راه حل های جایگزین، شرایط را به حال عادی بازگردانند.
 
هند، دومین مشتری اصلی نفت خام ایران پس از چین، همچنین به پالایشگران این کشور اجازه داده است تا برای خرید محموله های نفت خام ایران از بیمه و نفتکش های ایرانی استفاده کنند.
 
خطیبی نیز گفته بود: مشتریان نفت خام ایران برای انتقال نفت خریداری شده می توانند علاوه بر نفتکش های خود از ناوگان نفتکش های ایرانی و همچنبن بیمه های نفتی ما استفاده کنند.
 
نامدئو اعلام کرد: شرکت پالایشگر هندوستان پترولیوم از وزارت کشتیرانی هند مجوز گرفته است تا محموله های نفت خام خریداری شده از ایران در ماه اوت را با استفاده از بیمه های نفتی و نفتکش های ایرانی دریافت کند.
 
شرکت هندوستان پترولیوم بر اساس قرارداد خود در سال مالی جاری منتهی به 31 مارس 2013 روزانه 60 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند.
 
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد: شرکت ایندین اویل، بزرگ ترین پالایشگر هند، در نظر دارد برای ماه سپتامبر یک محموله نفت خام از ایران خریداری کند.
کد خبر 193626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =