شانا _ گروه بین الملل: اسلام آباد به تهران پیشنهاد داد در ساخت بخش پاکستانی خط لوله گازی ایران-پاکستان سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز از اسلام آباد، پاکستان پیشنهاد داده است ایران در ساخت بخش پاکستانی خط لوله گازی صادرات گاز ایران به پاکستان سرمایه گذاری کند، ضمن آن که دولت این کشور احتمال دارد در هفته های آینده مناقصه هایی را برای ساخت این خط لوله برگزار کند.

علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در پاکستان با عاصم حسین، مشاور وزیر نفت پاکستان، در اسلام آباد دیدار کرد.

بنابر اعلام منابع آگاه در وزارت نفت پاکستان، عاصم حسین از سفیر ایران خواسته است تا تهران در ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران سرمایه گذاری کند.

مقام های شرکت اینتر استیت گس سیستم پاکستان نیز که در این نشست حضور داشتند، گفتند: از تهران خواسته شده است تا در ساخت بخش پاکستانی این خط لوله مشارکت کند.

پیش بینی می شود ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران تا ماه دسامبر آینده آغاز شود.

طبق قرارداد، ایران از فروردین 1393 (2014 میلادی) روزانه 21 میلیون و 500 هزار متر مکعب و سالانه 7.8 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر می کند.

پاکستان حدود 700 کیلومتر از خط لوله ایران-پاکستان را در مرزهای خود خواهد ساخت و ایران نیز 300 کیلومتر از این خط لوله را از ایرانشهر به مرزهای پاکستان در بندر چابهار مرتبط خواهد کرد.

کد خبر 196130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =