عرضه اولیه سهام پالایش نفت لاوان در فرابورس

شانا _ گروه پالایش و پخش: مدیرعامل فرابورس از عرضه اولیه سهام پالایشگاه نفت لاوان تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: این شرکت مشمول اصل 44 بوده و سهام آن به زودی در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد.

به گزارش شانا، امیر هامونی اظهار کرد: ارزش سهام شرکت هایی که در بورس و فرابورس پذیرفته شده بیش از 170 هزار میلیارد تومان است و اگر در این ارقام تولید ناخالص را در نظر بگیریم، سهم شرکت ها بازار سرمایه در تولید ناخالص داخلی 20 درصد اقتصاد کشور است.

 عرضه اولیه سهام پالایش نفت لاوان

مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: فرآورده های نفتی و فلزات اساسی، بیشترین ارزش را در فرابورس دارند ،به طوری که به زودی با عرضه اولیه شرکت های مشمول اصل 44  قانون اساسی سهام پالایشگاه نفت لاوان در بازار دوم فرابورس، این سهم باز هم افزایش می یابد.

فعال بودن 5 میلیون کد سهام عدالت

هامونی درباره سهام عدالت گفت: سهام عدالت مرحله تصمیم گیری و افزایش سرمایه شرکت های استانی را می گذراند و بنا به تصمیم شورای اصل 44  قانون اساسی در خصوص معامله، سازوکارهایی ارائه شده و در حال بررسی است و در کمیسیون تخصصی نیز پیگیری می شود.

مدیر عامل فرا بورس ادامه داد: در حال حاضر 5 میلیون کد معاملاتی فعال داریم که رقم پایینی است شاید با ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی این رقم به 40 تا 50 میلیون کد افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: موضوع  عرضه سهام در کمیته تخصصی و شورای عالی اصل44 مورد بررسی قرار می گیرد مساله اساسی پرتفوی شرکت سهام عدالت است  که قسمت عظیمی از این پرتفوی با توجه به حضور آنها در بورس و فرابورس قیمت گذاری شده است که با ورود به فرابورس سهام شرکتهای سرمایه گذاری استانی هم قیمت گذاری می شود.

حضور350 هزار خریدار حقیقی و حقوقی

مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به این که ارزش معاملات این بازار در سال گذشته از 200هزار میلیارد ریال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای سال 350 هزار نفر خریدار و  270 هزار نفر فروشنده بودند بازار فرابورس رشد خوبی داشته و سهامداران با اعتماد وارد بازار فرابورس شدند.

تاثیر بیشتر نقدشوندگی در رشد شاخص ها

مدیر عامل فرابورس به افزایش نقدشوندگی در بازار سهام اشاره و تاکید کرد: نمی توانیم رکوردزنی را در شاخص و قیمت سهام خلاصه کنیم ، بحث نقدشوندگی در بازار مهم است و در حال حاضر ضریب نفوذ نقدشوندگی در بازار سهام افزایش یافته که این نکته مهمی است که نباید از آن به سادگی گذشت.

وی تصریح کرد: آینده بازار را به صراحت نمی توان پیش بینی کرد ، چراکه نوسان ذات بازار است که یک روز مثبت و یا منفی باشد.

کد خبر 196632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =