تقدیر سازمان پدافند غیرعامل از وزارت نفت

شانا_ گروه نفت: روز گذشته و در دومین روز از هفته پدافند غیرعامل، از نهادهای برتر از جمله وزارت نفت، در حوزه پدافند غیرعامل تقدیر شد.

 به گزارش خبرنگار شانا، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور روز گذشته(یکشنبه 7 آبان) در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل ضمن تقدیر از مهندس حمدالله محمدنژاد، جانشین وزیر نفت در حوزه پدافند غیرعامل گفت: این سازمان به دستور مقام معظم رهبری از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده است و هر ساله هشتم آبان ماه، اجلاس سالانه پدافند غیرعامل تشکیل می‌شود.

سردار رضا جلالی افزود:‌ پدافند غیرعامل تلاش دارد با رصد تهدیدها، با حوادثی که ممکن است از سوی دشمن در کشور روی دهد، مقابله کند.

وی با تاکید بر این که دستگاه‌های مختلف آمادگی دارند در برابر این تهدیدها مقاومت کنند، افزود: با توجه به تحریم‌های دشمن در حوزه اقتصادی، تلاش می‌کنیم روی تولید ملی متمرکز شویم‌.

پدافند غیرعامل در برابر قدرت هوشمند

فرمانده نیروی انتظامی نیز در این همایش گفت: ابزارهای جنگ در عرصه بین‌المللی متحول شده است و امروزه دشمنان تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا اراده یک ملت را تسخیر کنند؛ از این رو پدافند غیرعامل می‌تواند برای مقابله با دشمنان، عاملی مهم تلقی شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود: دشمن از همه ابزارها اعم از فشارهای رسانه‌ای، عملیات روانی و مخلوط کردن علوم و فنون در عرصه جنگ نرم، برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.

احمدی مقدم تصریح کرد: پدافند غیرعامل همانند یک فرهنگ عمومی در مسیر فضاسازی و گفتمان سازی باید در برابر قدرت هوشمند به راه افتاده در عرصه جهانی عمل کند.


فرهنگ سازی عمیق برای پدافند غیر عامل

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این همایش با اعلام این که پدافند غیرعامل در میان مؤلفه‌های قدرت نظامی، از عناصر اصلی و شناخته شده است، افزود: قدرت نظامی، عنصری است که نه تنها در مباحث نظامی تأثیرگذار است، بلکه در روابط بین‌الملل نیز اهمیت فراوان دارد.

سردار احمد وحیدی تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل وجود نسل‌های جدید جنگ، شناخت قدرت نظامی اهمیتی ویژه‌ دارد و با توجه به شرایط موجود، عناصر شناخت قدرت نظامی باید افزایش پیدا کند.

وحیدی تصریح کرد: قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران، نمونه‌ بارز مبارزه و جنگ غرب با ایران است.

وی اظهار کرد: شمار ناو‌های هواپیمابر آمریکا از بسیاری از کشورها بیشتر است و این نشان می دهد که توسعه سلاح‌های کشتار جمعی همچنان ادامه دارد.

وزیر دفاع تصریح کرد: اگر ما توان نظامی را به دو قسمت پدافند غیرعامل و پدافند عامل تقسیم‌بندی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که پدافند غیرعامل، تکمیل کننده حرکت نظامی است، از این رو به لحاظ گستردگی باید در این حوزه فرهنگ‌سازی عمیقی صورت گیرد.

وی اظهارکرد: اگر به فناوری‌های پدافند غیرعامل دست پیدا کنیم، به دانش‌های جدید دسترسی یافته‌ایم.

وزیر دفاع با بیان این که اگر سیاست اقتصاد مقاومتی را اتخاذ کنیم، تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد و ما برنده خواهیم بود زیرا در اقتصاد مقاومتی، عنصر خودکفایی نیز وجود دارد که از مهم ترین عناصر پدافند غیرعامل است.

سردار وحیدی با این بیان که نسخه‌های نوشته شده به درد ما نمی‌خورد، تصریح کرد: برای این که خوداتکا باشیم، باید در حوزه پدافند غیرعامل، حرکتی درست داشته باشیم.

وزیر دفاع، پدافند غیرعامل را عنصری مهم خواند و تصریح کرد: پدافند غیرعامل، نیازمند ایجاد نگاهی عمیق است و این موضوع زمانی در همه حوزه‌ها رخ خواهد داد که ما بتوانیم پدافند غیرعامل را کلید اساسی بدانیم و به خوداتکایی دست پیدا کنیم.

بر پایه این گزارش، اولین همایش پدافند غیرعامل صبح دیروز (یکشنبه 7 آبان) با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان استانی و دستگاه ها در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار و در آن از نهادهای برتر یک سال گذشته در حوزه پدافند غیرعامل تقدیر شد.

هفته پدافند غیرعامل از ششم آبان آغاز شده است.

کد خبر 196916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =