18 میلیون کنتور گاز در کشور"هوشمند" می شود

شانا_ گروه گاز: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای برنامه تبدیل 18 میلیون کنتور معمولی گاز به هوشمند در یک دوره پنج ساله خبر داد.

جواد اوجی در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که جلوگیری ازسرقت و هدررفت گاز در شبکه، از مهم ترین اهداف اجرای طرح تعویض کنتورهای هوشمند است، افزود: مرحله پایلوت این طرح برای مشخص شدن نوع کنتور هوشمند قابل استفاده در شبکه، از سال پیش آغاز شده است و سال آینده نیز پایان خواهد یافت.

وی با تاکید بر این که ساخت کنتورهای هوشمند گاز در داخل کشور انجام می شود، اظهار کرد: با مشخص شدن نوع کنتور، مرحله دوم که تعویض آنها خواهد بود، آغاز خواهد شد.

اوجی قابل قرائت بودن و قطع کنتورهای هوشمند گاز از مرکز را از جمله مزایای این طرح برشمرد و گفت: کنتورهای هوشمند به هیچ وجه قابل دست کاری نخواهند بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: تعویض کنتورهای هوشمند گاز در ابتدا از مشترکان پرمصرف آغاز خواهد شد.

به گزارش شانا، طرج استفاده از کنتور هوشمند به جای کنتور معمولی،‌ یکی از طرح های مهم شرکت ملی گاز ایران است.

افزایش اطمینان در سامانه های اندازه گیری گاز، جلوگیری از تخلف های احتمالی، کنتورخوانی از راه دور و‌ مدیریت مصرف در شرایط اضطرار، از مزیت های کنتورهای هوشمند است.

امکان قطع گاز یا کاهش جریان آن از مراکز بهره برداری، اعمال نرخ های متفاوت در ساعت های مختلف شبانه روز، امکان خرید اعتباری به وسیله مشترکان، همچنین امکان دسترسی مشترکان به اطلاعات مصارف با اتصال به مرکز اطلاعات شرکت های گاز استانی و‌ تسویه گازبهای روزانه مشترکان، از دیگر مزایای کنتورهای هوشمند است.



 

کد خبر 197150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =