بانک ملت آماده انتشار صکوک پروژه محور در حوزه انرژی است

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل بانک ملت گفت: این بانک آمادگی انتشار صکوک پروژه محور در بخش نفت و برق را دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر علی دیواندری در اولین همایش بورس انرژی اظهار کرد: روش های مختلفی برای سرمایه گذاری بانک ملت در بخش انرژی وجود دارد و این بانک آمادگی دارد تا صکوک پروژه محور در حوزه های نفت و برق را مبتنی بر عایدات آتی منتشر کند.

وی افزود: برای انتشار این اوراق، مطالعه های لازم انجام شده و تمام زیرساخت ها آماده است تا به عنوان یک تجربه جدید در سرمایه گذاری اجرایی شود.

مدیرعامل بانک ملت افزود: بانک ملت در حوزه تامین مالی صنایع بالادستی نفت و گاز حضوری موفق داشته و آمادگی دارد تا در بخش برق نیز به سرمایه گذاری بپردازد.

وی ادامه داد: نظام بانکی کشور می تواند زمینه سازی برای تولید بیشتر انرژی در کشور را آسان سازی کند و بانک ملت نیز در این مسیر آماده همکاری با وزارتخانه های نفت و نیرو است.

دیواندری افزود: ایران به دلیل ذخایر گسترده نفت و گاز در جهان، به عنوان یک قدرت برتر شناخته شده و سرمایه گذاری در بخش انرژی، بدون تردید یک سرمایه گذاری سودآور و موفق است.

مدیرعامل بانک ملت گفت: توسعه بازار سرمایه نیز در مسیر رشد اقتصادی کشور، نقش مهمی ایفا می کند و می تواند در بخش انرژی نیز نقش آفرین باشد.

وی ادامه داد: سهم 28 درصدی نفت در تولید ناخالص کشور نشان از اهمیت صنعت نفت ایران دارد و تجربه نشان داده که حضور بانک ها می تواند در توسعه صنعت نفت و تقویت جایگاه ایران به عنوان دومین تولیدکننده نفت اوپک و تثبیت جایگاه کشورمان به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گاز در جهان تاثیرگذار باشد.

دیواندری گفت: صنعت نفت و گاز ایران نیازمند سالانه 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری است و تا افق چشم انداز 1404 باید 150 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شود.

وی تصریح کرد: فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی، فاینانس، بیع متقابل، سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز بودجه جاری صنعت نفت به عنوان اصلی ترین منابع سرمایه گذاری مطرح است ولی صنعت نفت ایران قابلیت آن را دارد تا از روش های نوین سرمایه گذاری نیز بهره مند شود.

مدیرعامل بانک ملت افزود: امروزه 95 درصد از تامین مالی پروژه ها در جهان از طریق بانک ها و تنها 5 درصد از طریق بازار سرمایه انجام می شود.

دیواندری در پایان اظهار کرد: بانک ملت با توجه به تجربه موفق چند سال گذشته خود در سرمایه گذاری در بخش انرژی، آماده هر گونه همکاری است.

کد خبر 197552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =